Intro over Robin Mobile

In 2013 is Robin Mobile ontstaan vanuit de overtuiging dat het anders kan, én moet, op de markt voor mobiele telefonie. Onvrede over de manier waarop mobiele aanbieders hun klanten hoge tarieven in rekening brengen bij overschrijdingen en over het dure aanbod van abonnementen. Daarom introduceerde Robin Mobile als eerste aanbieder in Nederland een echt onbeperkt aanbod voor mobiel bellen, sms’en en internetten voor een vast bedrag per maand. En dat via het netwerk van KPN. Dit aanbod was een schot in de roos en vele duizenden klanten zijn inmiddels overgestapt naar Robin Mobile. Om deze lage tarieven te kunnen blijven bieden, hebben Robin Mobile en Budget Thuis in 2019 hun krachten gebundeld. En vanaf januari 2020 betekent dit dat Robin Mobile verder gaat onder de naam Budget Mobiel. En nog steeds via het betrouwbare KPN-netwerk.


Wat verandert er voor jou?

Eigenlijk niet zo veel. Dus geen zorgen! Per 17 januari wordt je Robin Mobile abonnement geleverd onder de nieuwe naam Budget Mobiel. Daarmee is het dus onderdeel van Budget Thuis. Waardoor je trouwens flink kunt profiteren van combikorting als je bijvoorbeeld ook klant wordt van Budget Energie of Budget Alles-in-1.

Je onbeperkt-abonnement blijft jouw onbeperkt-abonnement; je datasnelheid, maar ook je simkaart, blijven hetzelfde. Daarnaast blijft ook je maandbedrag hetzelfde, alleen wordt dit voortaan afgeschreven door Budget Mobiel.

Per 17 januari kun je nog steeds zelf je zaken regelen, maar vanaf dan wel op MijnBudget en op de Budget Mobiel app. Gebruik je op dit moment de Robin Mobile app? Dan wordt deze 17 januari geüpdatet naar de Budget Mobiel app. Je inloggegevens blijven ook hetzelfde.



Elke maand € 5,- combikorting?

Combineer je Budget Mobiel met Budget Energie of Budget Alles-in-1? Dan krijg je vanaf 17 januari een combikorting. Dat is elke maand € 5,- korting op je factuur. Combineer je alle drie onze diensten? Dan krijg je nóg meer korting. Interesse? Word dan nu klant van Budget Energie en Budget Alles-in-1. Wil je meer weten over de combikorting? Je leest het hier.
Onbeperkt internet MB's, SMS en bellen



Alles op een rijtje

  • Per 17 januari wordt je Robin Mobile abonnement geleverd onder de nieuwe naam Budget Mobiel. Daarmee is het dus onderdeel van Budget Thuis;
  • Je onbeperkt-abonnement, je datasnelheid en ook je simkaart blijven hetzelfde;
  • Per 17 januari kun je je zaken regelen op MijnBudget en op de Budget Mobiel app. Gebruik je op dit moment de Robin Mobile app? Dan wordt deze 17 januari geüpdatet naar de Budget Mobiel app;
  • Je inloggegevens blijven hetzelfde;
  • Je maandbedrag blijft hetzelfde en wordt afgeschreven door Budget Mobiel.


Meestgestelde vragen

 
  •    Wat verandert er voor mij als Robin Mobile klant?
    • Eigenlijk niet zo veel. Per 17 januari wordt je Robin Mobile abonnement geleverd onder de nieuwe naam Budget Mobiel.

      Je onbeperkt-abonnement blijft hetzelfde; je datasnelheid, maar ook je simkaart, blijven hetzelfde. Daarnaast blijft ook je maandbedrag hetzelfde, alleen wordt dit voortaan afgeschreven door Budget Mobiel.

      ​Per 17 januari kun je nog steeds zelf je zaken regelen, maar vanaf dan wel op MijnBudget en op de Budget Mobiel app. Gebruik je op dit moment de Robin Mobile app? Dan wordt deze 17 januari geüpdatet naar de Budget Mobiel app. Je inloggegevens blijven trouwens gewoon hetzelfde.

  •    Verandert mijn abonnement?
    • Nee, inhoudelijk verandert er niets aan je abonnement. Wel krijgt je abonnement een nieuwe naam, vergelijkbaar met hoe je abonnement bij Robin Mobile heette.

      • ROBIN ENTREE 4G -> Budget Mobiel Entree
      • ROBIN JUNIOR 4G -> Budget Mobiel Junior
      • ROBIN GEWOON SNEL 4G -> Budget Mobiel Gewoon Snel
      • ROBIN SUPER SNEL 4G -> Budget Mobiel Supersnel
      • ROBIN PIJL SNEL 4G -> Budget Mobiel Pijlsnel
      • ROBIN KLEIN ZAKELIJK 4G -> Budget Mobiel Klein Zakelijk
      • ROBIN ZAKELIJK 4G -> Budget Mobiel Zakelijk
      • ROBIN ZAKELIJK PREMIUM 4G -> Budget Mobiel Premium
      • ROBIN BEL & SMS -> Budget Bel & Sms

  •    Verandert mijn datasnelheid?
    • Nee, aan je snelheid veranderen we helemaal niets. Je datasnelheid blijft dus zoals je dat gewend bent.

  •    Verandert mijn simkaart?
    • Nee, je kunt gewoon je Robin Mobile simkaart houden en hoeft deze niet om te ruilen. De Robin Mobile simkaart blijft actief.

  •    Kan ik nog steeds Extra Tegoed of Need 4 Speed kopen?
    • Jazeker. Extra Tegoed heet nog steeds Extra Tegoed en kun je inzetten voor bijvoorbeeld het bellen of sms’en naar servicenummers (zoals 0900- of 0909-nummers), bellen en sms’en naar buitenlandse nummers of internetten buiten de EU. Need 4 Speed is wel iets veranderd in Extra Internet. Extra Internet koop je om je snelheid weer op het oude niveau te krijgen als je iets te enthousiast gebruik hebt gemaakt van je onbeperkt-abonnement en onze fair use policy hebt overschreden. Je wordt dan namelijk teruggezet in je datasnelheid. Extra Internet kun je ook kopen als je databundel van Budget Mobiel Basis op is. Je koopt dan 2 GB internet bij.

  •    Ik heb mijn Robin Mobile simkaart al in m’n bezit, maar heb ‘m nog niet geactiveerd. Kan dit nog wel?
    • Geen probleem. Heb je de simkaart online besteld en per post ontvangen? Dan kun je de simkaart vanaf 17 januari activeren op MijnBudget. Het maakt daarbij dus niet uit dat het een Robin Mobile simkaart is. Heb je de simkaart bij Primera gekocht? Dan kun je de simkaart vanaf 17 januari registreren op budgetthuis.nl/mobiel/registreren. Vervolgens kun je de stappen volgen die getoond worden om je simkaart te activeren. Ook hierbij geldt dat het niet uitmaakt dat dit een Robin Mobile simkaart is.

  •    Ik ben bewindvoerder/budgetbeheerder. Kan ik nog steeds abonnementen voor mijn cliënten afsluiten?
    • Ja, dit blijven we zeker aanbieden. Ga vanaf 17 januari naar budgetthuis.nl/mobiel/bewindvoering. Aanmelden van een cliënt kan dan nog steeds door het invoeren van je unieke aanmeldcode. Heb je die nog niet? Dan kun je de aanmeldcode aanvragen bij onze afdeling Bewindvoering door een mailtje te sturen naar bewindvoering@budgetmobiel.nl.

  •    Blijven jullie simkaarten te koop bij Primera?
    • Jazeker. Heb je geen zin om een aantal dagen te wachten tot je de simkaart in je bezit hebt? Dan is het inderdaad nog steeds mogelijk om een simkaart te kopen in één van de Primera-winkels. Gedaan? Ga dan vanaf 17 januari naar budgetmobiel.nl/registreren om je simkaart te registreren en je Budget Mobiel abonnement uit te kiezen.

  •    Blijft mijn abonnement maandelijks opzegbaar?
    • Ja, ook dit verandert niet.

  •    Hoe kan ik inloggen op MijnBudget?
    • Inloggen blijft hetzelfde als op MyRobin. Je mobiele nummer is je gebruikersnaam en je wachtwoord heb je zelf gekozen bij de eerste keer inloggen. Heb je nog nooit eerder ingelogd op MyRobin? Dan heb je van ons een (tijdelijk) wachtwoord gekregen in onze welkomstmail. Ben je je wachtwoord kwijt? Geen zorgen. Vraag heel eenvoudig een nieuw wachtwoord aan op mijn.budgetthuis.nl/mobiel onder het kopje ‘Wachtwoord vergeten’.

  •    Wat kan ik regelen op MijnBudget of de Budget Mobiel app?
    • Toegang tot je persoonlijke gegevens, bekijken hoe het zit met je verbruik, belangrijke notificaties ontvangen of je betaalhistorie inzien? Het is allemaal mogelijk in MijnBudget of de Budget Mobiel app. Ook is het in de app en op MijnBudget heel eenvoudig om Extra Tegoed of Extra Internet aan te schaffen. De Budget Mobiel app is te downloaden via de Android en IOS app stores.

  •    Verandert jullie rekeningnummer?
    • Nee, ons rekeningnummer wijzigt niet. Ons rekeningnummer blijft NL25ABNA0462550915, alleen nu t.n.v. Budget Mobiel.

  •    Wanneer heb ik recht op mijn maandelijkse combikorting?
    • Combineer je Budget Mobiel met Budget Energie en/of Budget Alles-in-1? Dan krijg je per Budget Mobiel abonnement € 5,- korting. En bestel je meer Budget Mobiel abonnementen op één adres? Dan krijg je per simkaart die € 5,- korting tot maximaal vijf per adres. Zo kun je tot wel € 25,- per maand besparen! Combineer en profiteer dus! Neem eens een kijkje in dit overzicht, waarin alle korting op een rijtje is gezet.

  •    Wat zijn de voorwaarden voor de maandelijkse combikorting?
    • Als klant van Budget Thuis krijg je automatisch combikorting als je tegelijkertijd meerdere producten (Energie, Alles-in-1 en/of Mobiel) afneemt. De combikorting wordt maandelijks vooraf uitgekeerd en wordt verrekend op de factuur voor Budget Alles-in-1 en/of de factuur voor Budget Mobiel. De voorwaarden voor de combikorting zijn als volgt:

      • Je bent op hetzelfde adres klant voor meerdere producten van Budget Thuis;
      • Een eventuele actieperiode (waarin je reeds korting ontvangt op je Alles-in-1-pakket of je abonnement bij Budget Mobiel) is verstreken;
      • De hoogte van de combikorting is afhankelijk van het aantal producten dat je afneemt van Budget Thuis en wordt bevestigd in de bevestigingsmail(s);
      • Je kan een combikorting krijgen tot maximaal vijf Budget Mobiel abonnementen. Als je meer abonnementen afsluit, dan ontvang je voor die abonnementen geen combikorting;
      • Bij afname van (i) Energie of Alles-in-1 én (ii) Mobiel, ontvang je de combikorting op de factuur voor Budget Mobiel;
      • Bij afname van (i) Energie én (ii) Alles-in-1, ontvang je de combikorting op de factuur voor Budget Alles-in-1;
      • Bij afname van alle producten, ontvang je de combikorting op zowel de factuur voor Budget Alles-in-1 als de factuur voor Budget Mobiel.
      • Als je in een maand niet langer klant bent voor een bepaald product (of meerdere producten) van Budget Thuis, dan voldoe je vanaf dat moment niet langer aan de voorwaarden voor de (volledige) combikorting en ontvang je deze dus niet langer op de betreffende factuur/facturen. Let op: Als je gaat verhuizen, geef dit dan op tijd aan ons door, zodat je je recht op combikorting behoudt.

  •    Mag ik opzeggen door de naamswijziging?
    • Budget Mobiel (en voorheen Robin Mobile) is maandelijks opzegbaar, zonder gevolgen. Je zit dus niet vast aan een contract.

Géén verrassingen

Altijd een vast bedrag per maand!