Rotterdam, 18 februari 2016 – Mobiele provider Robin Mobile voert een drastische verlaging van zijn tarieven voor bellen van en naar het buitenland door en is daarmee in één keer verreweg de goedkoopste mobiele provider voor buitenlandbellen. Klanten krijgen daarnaast ook nog allerlei buitenlandvoordelen, waaronder 100 belminuten gratis per maand naar vele bestemmingen. De provider ontketent daarmee een ware prijzenoorlog op de buitenlandtarieven, volgens onafhankelijke vergelijker Bellen.com.

Bellen van en naar populaire bestemmingen als België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, Spanje, Verenigd Koninkrijk kost nu nog maar 9 cent per minuut en bellen naar Turkije en Marokko 19 cent per minuut. Dit is twee tot maar liefst tien keer goedkoper dan de tarieven van de overige mobiele aanbieders op de Nederlandse markt.* Ook op bellen en internetten vanuit het buitenland kunnen consumenten flink besparen bij de mobiele provider: klanten krijgen iedere maand gratis 100 MB data voor mobiel internetten en 100 minuten/sms voor bellen en/of sms’en binnen de Europese Unie. Dit komt neer op een totale waarde van minimaal € 30,00 per maand. 

De consument aan zet
Wat wil Robin Mobile bereiken met deze prijzenoorlog? “Wij zijn als protestprovider al vanaf onze oprichting een innovatieve mobiele provider en die trend zetten we graag voort,” stelt Wilfred Rottier, oprichter van Robin Mobile. “We waren de eerste provider die onbeperkt MB’s, SMS en minuten aanbood voor een vast bedrag per maand en nu zijn we de mobiele provider met de laagste buitenlandtarieven. Consumenten kunnen nu zien dat deze lage tarieven mogelijk zijn en dat mobiele telefonie in en naar het buitenland helemaal niet zo duur hoeft te zijn. Laten we hopen dat ons voorbeeld navolging vindt en iedereen straks zonder zorgen om de rekening naar het buitenland kan bellen en in heel Europa de mobiele telefoon kan gebruiken.”

Welkome extra voordelen
De lagere buitenlandtarieven en de extra voordelen zullen voor veel consumenten een welkome ontwikkeling zijn: uit recent onderzoek van Motivaction in opdracht van Robin Mobile blijkt namelijk dat de hoge bel- en datatarieven in het buitenland verantwoordelijk zijn voor de meeste irritaties en frustraties onder de Nederlandse consumenten. Maar liefst 30% van de ondervraagden irriteert zich aan de hoge beltarieven en 28% aan de hoge datatarieven in het buitenland. “Toch zijn de buitenlandtarieven niet het eerste waar mensen naar kijken, wanneer zij een mobiel abonnement afsluiten,” zegt Rottier. “Consumenten gaan vaak voor de goedkoopste aanbiedingen of voor de mobiele telefoon op afbetaling en worden pas achteraf geconfronteerd met de werkelijke kosten van hun abonnement. Het is natuurlijk niet fijn thuiskomen, als je een gigantische rekening op de mat vindt. Robin Mobile vindt het tijd dat hier verandering in komt, dus wij geven het goede voorbeeld.”

*zie bellen.com voor de onafhankelijke tarieven vergelijkingen.

 

Géén verrassingen

Nooit meer buiten je bundel gaan!
Hulp nodig?
Klik hier voor de Robin Live Chat
×