Robin Mobile is de eerste en enige mobiele aanbieder in Nederland die ONBEPERKT MB's, SMS en MINUTEN biedt voor een vast bedrag per maand, waardoor je nooit meer buiten je bundel kunt gaan.

“ Je betaalt voor onbeperkt minuten en SMS naar ALLE vaste en mobiele nummers in Nederland. Ook heb je een onbeperkt aantal MB's  om mobiel te internetten. ”

 

Redelijk en normaal gebruik van de SIM kaart

Je SIM kaart is geschikt voor redelijk en normaal gebruik, dus gebruik de SIM kaart verstandig en waar deze voor bedoeld is. Het mobiele netwerk zit technisch anders in elkaar dan het vaste netwerk en het  mobiele netwerk is niet bedoeld en berekend op het langdurig openstaan van de mobiele internetverbinding op een maximale datasnelheid. Ook is het mobiele netwerk niet bedoeld en berekend op excessief en/of extreem gebruik. Hierdoor kunnen problemen op het mobiele netwerk ontstaan en kun je andere gebruikers beperken in het gebruik van datzelfde mobiele netwerk.
 

Langdurig openstaan van de mobiele internetverbinding is niet toegestaan

Wanneer je mobiele internetverbinding langdurig openstaat op een hoge of maximale datasnelheid of wanneer je de mobiele internetverbinding excessief en/of extreem gebruikt, kan het zijn dat je datasnelheid automatisch tijdelijk wordt aangepast. Zorg ervoor dat na gebruik van de apps of de hotspot op je telefoon, je deze volledig afsluit om het onnodig en ongemerkt langdurig openstaan te voorkomen. 
 

Gebruik de SIM kaart wijs en waar deze voor bedoeld is

De SIM kaart is uitsluitend bedoeld voor individueel gebruik en mag niet worden gedeeld met derden of anderen gebruikers. Met name het delen van de mobiele internetverbinding met anderen, door bijvoorbeeld je hotspot aan anderen ter beschikking te stellen, is niet toegestaan. Robin Mobile heeft geen abonnementen waarbij het toegestaan is om het gebruik van de SIM kaart te delen met derden of andere gebruikers.
 

Je mobiele internetverbinding is geen vaste internetaansluiting

De SIM kaart is niet geschikt om te gebruiken als vervanging of alternatief voor een vaste internetaansluiting. We raden je dan ook sterk af om de SIM kaart te gebruiken in een WiFi- en/of MiFi router, modem, dongel of computer zodat deze kan dienen ter vervanging of als alternatief voor een vaste internetaansluiting. Het risico bestaat dan dat er op dat moment excessief en/of extreem gebruik ontstaat. Robin Mobile heeft momenteel geen producten die bedoeld zijn als vervanging of alternatief voor een vaste internetaansluiting.  
 

Langdurig openstaan mobiele internetverbinding en excessief gebruik

Wat verstaan we onder langdurig openstaan van de mobiele internetverbinding en wat verstaan we onder excessief en/of extreem gebruik? Onder langdurig openstaan verstaan we dat de mobiele internetverbinding vijf uur of langer openstaat op een hoge of maximale datasnelheid.  

Dit kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden door het langdurig gebruik van streaming apps of de hotspot verbinding op de mobiele telefoon. Om langdurig openstaan van de mobiele internetverbinding en extreem en/of excessief gebruik te voorkomen raden we je aan om de apps en hotspot verbinding op je mobiele telefoon na gebruik volledig af te sluiten. 

Onder excessief en/of extreem gebruik verstaan we dat je met de producten Robin Junior, Robin Gewoon Snel of Robin Klein Zakelijk, maandelijks 40 keer (factor 40) meer verbruikt dan een gemiddelde mobiele internetgebruiker op het 3G netwerk. Het gemiddelde verbruik van een mobiele internetgebruiker wordt elk kwartaal getoetst en bepaald aan de hand van de Telecommonitor van de Autoriteit Consument en Markt. 

Zowel bij het langdurig openstaan van de mobiele internetverbinding op een hoge of maximale datasnelheid, maar ook bij excessief en/of extreem gebruik, kan je datasnelheid automatisch worden aangepast. 
 

 

“ Voor alle producten geldt onbeperkt  MB's, SMS & MINUTEN  voor een vast bedrag per maand. Het enige verschil tussen de diverse producten is de maximaal haalbare datasnelheid 


We hebben per product spelregels en voorwaarden opgesteld om erop toe te zien dat iedereen ongestoord gebruik kan maken van de diensten van Robin Mobile. Deze spelregels leggen we hieronder per product uit. Robin Mobile heeft verschillende producten. Het verschil tussen de producten zit in de maximaal haalbare datasnelheid op het 3G of 4G netwerk.
 

Robin Entree (voor consumenten)
De datasnelheid van Robin Entree is maximaal 64 Kbps. Let er wel op dat de mobiele internetverbinding zoals hierboven aangegeven en uitgelegd niet langdurig openstaat op een hoge of maximale downloadsnelheid en dat je de mobiele internetverbinding niet excessief en/of extreem gebruikt. Bestel hier Robin Entree.

Robin Junior (voor consumenten) 
De datasnelheid van Robin Junior is maximaal 0,8 Mbps op het 3G netwerk. Let er wel op dat de mobiele internetverbinding niet langdurig openstaat op een hoge of maximale datasnelheid en dat je de mobiele internetverbinding niet excessief en/of extreem gebruikt.

Wat we met langdurig openstaan van de mobiele internetverbinding en excessief en/of extreem gebruik bedoelen kun je hierboven teruglezen. Je datasnelheid kan dan automatisch tijdelijk aangepast worden voor de rest van de betaalde periode. De aangepaste datasnelheid is wel voldoende om de meeste alledaagse dingen te blijven doen en je verbruik van MB's blijft ook dan volledig onbeperktBestel 
hier Robin Junior.

Robin Gewoon Snel (voor consumenten)
De datasnelheid van Robin Gewoon Snel is maximaal 2,0 Mbps op het 3G netwerk. Let er wel op dat de mobiele internetverbinding niet langdurig openstaat op een hoge of maximale datasnelheid en dat je de mobiele internetverbinding niet excessief en/of extreem gebruikt.

Wat we met langdurig openstaan van de mobiele internetverbinding en excessief en/of extreem gebruik bedoelen kun je hierboven teruglezen. Je datasnelheid kan dan automatisch tijdelijk aangepast worden voor de rest van de betaalde periode. De aangepaste datasnelheid is wel voldoende om de meeste alledaagse dingen te blijven doen en je verbruik van MB's blijft ook dan volledig onbeperktBestel hier Robin Gewoon Snel.

 
Robin Super Snel (voor consumenten)
De datasnelheid van Robin Super Snel is maximaal 15,0 Mbps op het 4G netwerk voor de eerste 15.000 MB (15 GB) die je verbruikt binnen je betaalde periode. Wanneer je meer verbruikt, dan wordt de datasnelheid automatisch aangepast naar 0,4 Mbps op het 3G netwerk.

Deze datasnelheid is wel voldoende om de meeste alledaagse dingen te kunnen blijven doen en je verbruik van MB’s blijft ook volledig onbeperkt. Aan het begin van iedere nieuwe periode wordt de teller automatisch weer op nul gezet en komt de datasnelheid terug op het oorspronkelijke niveau. Heb je de 15.000 MB (15 GB) verbruikt en wil je tussentijds toch een hoge datasnelheid hebben? Dan kun je ervoor kiezen om NEED 4 SPEED te activeren voor slechts € 4,95 per week. Bestel hier Robin Super Snel.

Robin Pijl Snel (voor consumenten)
De datasnelheid van Robin Pijl Snel is maximaal 25,0 Mbps op het 4G netwerk voor de eerste 20.000 MB (20 GB) die je verbruikt binnen je betaalde periode. Wanneer je meer verbruikt, dan wordt de datasnelheid automatisch aangepast naar 0,4 Mbps op het 3G netwerk.

Deze datasnelheid is wel voldoende om de meeste alledaagse dingen te kunnen blijven doen en je verbruik van MB’s blijft ook volledig onbeperkt. Aan het begin van iedere nieuwe periode wordt de teller automatisch weer op nul gezet en komt de datasnelheid terug op het oorspronkelijke niveau. Heb je de 20.000 MB (20 GB) verbruikt en wil je tussentijds toch een hoge datasnelheid hebben? Dan kun je ervoor kiezen om NEED 4 SPEED te activeren voor slechts € 4,95 per week. Bestel hier Robin Pijl Snel.
 
Robin Klein Zakelijk (voor zakelijke gebruikers)
De datasnelheid van Robin Klein Zakelijk is maximaal 1,0 Mbps op het 3G netwerk. Let er wel op dat de mobiele internetverbinding niet langdurig openstaat op een hoge of maximale datasnelheid en dat je de mobiele internetverbinding niet excessief en/of extreem gebruikt.

Wat we met langdurig openstaan van de mobiele internetverbinding en excessief en/of extreem gebruik bedoelen kun je hierboven teruglezen. Je datasnelheid kan dan automatisch tijdelijk aangepast worden voor de rest van de betaalde periode. De aangepaste datasnelheid is wel voldoende om de meeste alledaagse dingen te blijven doen en je verbruik van MB's blijft ook dan volledig onbeperkt.  Bestel hier Robin Klein Zakelijk.

Robin Zakelijk (voor zakelijke gebruikers)
De datasnelheid van Robin Zakelijk is maximaal 3,6 Mbps op het 3G netwerk voor de eerste 10.000 MB (10 GB) die je verbruikt binnen je betaalde periode. Wanneer je meer verbruikt, dan wordt de datasnelheid automatisch aangepast naar 0,4 Mbps op het 3G netwerk.

Deze datasnelheid is wel voldoende om de meeste alledaagse dingen te kunnen blijven doen en je verbruik van MB’s blijft ook volledig onbeperkt. Aan het begin van iedere nieuwe periode wordt de teller automatisch weer op nul gezet en komt de datasnelheid terug op het oorspronkelijke niveau. Heb je de 10.000 MB (10 GB) verbruikt en wil je tussentijds toch een hoge datasnelheid hebben? Dan kun je ervoor kiezen om NEED 4 SPEED te activeren voor slechts € 4,95 per week. Bestel hier Robin Zakelijk.

Robin Zakelijk 4G (voor zakelijke gebruikers)
De datasnelheid van Robin Zakelijk is maximaal 25,0 Mbps op het 4G netwerk voor de eerste 15.000 MB (15 GB) die je verbruikt binnen je betaalde periode. Wanneer je meer verbruikt, dan wordt de datasnelheid automatisch aangepast naar 0,4 Mbps op het 3G netwerk.

Deze datasnelheid is wel voldoende om de meeste alledaagse dingen te kunnen blijven doen en je verbruik van MB’s blijft ook volledig onbeperkt. Aan het begin van iedere nieuwe periode wordt de teller automatisch weer op nul gezet en komt de datasnelheid terug op het oorspronkelijke niveau. Heb je de 15.000 MB (15 GB) verbruikt en wil je tussentijds toch een hoge datasnelheid hebben? Dan kun je ervoor kiezen om NEED 4 SPEED te activeren voor slechts € 4,95 per week. Bestel hier Robin Zakelijk 4G.

NEED 4 SPEED (voor alle gebruikers)Met de NEED 4 SPEED optie heb je de mogelijkheid om in stappen van een week tijdelijk je datasnelheid te verhogen. Dit kun je eenvoudig zelf doen vanuit je MyRobin omgeving en vanuit de gratis Robin Mobile app. Met de NEED 4 SPEED upgrade kun je voor € 4,95 per week (of een meervoud daarvan) je datasnelheid aanpassen naar de hoogst haalbare datasnelheid.

Voor Robin Entree en Robin Junior geldt dat je maximale datasnelheid van NEED 4 SPEED 3,6 Mbps op het 3G netwerk is. Voor Robin Gewoon Snel, Robin Super Snel 4G, Robin Klein Zakelijk en Robin Zakelijk is de maximale datasnelheid van NEED 4 SPEED 15,0 Mbps op het 4G netwerk.

Met Robin Pijl Snel 4G en Robin Zakelijk 4G krijg je bij aanschaf van NEED 4 SPEED een maximale datasnelheid van 25,0 Mbps op het 4G netwerk. Heel handig wanneer je bijvoorbeeld tijdelijk toch behoefte hebt aan een hogere datasnelheid. Wanneer je met NEED 4 SPEED meer dan 1.500 MB (1,5 GB) verbruikt binnen de betaalde NEED 4 SPEED periode, dan wordt de datasnelheid automatisch weer aangepast naar het oorspronkelijke niveau van je huidige product en je verbruik van MB’s blijft uiteraard volledig onbeperkt.  
Wat kun je allemaal met 0,4 Mbps aan datasnelheid doen?
 
    E-mail    NU.nl    ANWB Onderweg
   Whatsapp    AD    9292 OV Reisplanner
   Facebook    Telegraaf    Treintijden
   Google+    NRC    Thuisbezorgd.nl
    Twitter    Volkskrant    Groupon
   iMessage    NOS Nieuws    ING
   Telegram    NOS Teletekst    ABN AMRO
   ChatOn    Weeronline    Rabobank
   Hangouts    Buienradar    SNS Bank
   BBM    Nieuws & Weer    ASN Bank
   WeChat    Politie    Friesland Bank
   Spotify    Politie Nieuws NL    Triodos Bank
   Deezer    Amber Alert    RegioBank
   Apple Music    Parkmobile    iDEAL
   Google Play Music    Parkline    Pathé
   Shazam    VID    Voetbal.nl
   Internet Radiostations    Flitsmeister    Voetbaluitslagen

 

H​et is niet de bedoeling dat je de mobiele internetverbinding op je mobiele telefoon of tablet langdurig op een hoge of maximale datasnelheid open hebt staan. Mogelijk beperk je daarmee het gebruik van het mobiele netwerk voor andere gebruikers. Het gevolg kan daardoor ook zijn dat je de mobiele internetverbinding excessief en/of extreem gebruikt. 

 

“ Er is geen limiet in het aantal MB's dat je mag verbruiken. Je mag onbezorgd gebruik maken van het mobiele internet en je hoeft nooit bang te zijn voor een rekening achteraf. Let er wel op dat je de SIM kaart niet gebruikt waarvoor deze niet bedoeld is. ”

 

Wanneer er herhaaldelijke gevallen van excessief en/of extreem gebruik van de SIM kaart zijn, de mobiele internetverbinding telkens langdurig open staat op een hoge of maximale datasnelheid of bij aantoonbare misbruik of fraude, zijn we genoodzaakt om de levering van diensten op te schorten en/of de overeenkomst voor levering van diensten aan het einde van de betaalde periode te beëindigen.
 

“ De SIM kaart is niet geschikt om te gebruiken als vervanging van of alternatief voor een vaste internetaansluiting, zoals bij gebruik in een WiFi- en/of MiFi router, modem, dongel of computer. Dit kan namelijk al snel leiden tot het langdurig openstaan van de mobiele internetverbinding of excessief en/of extreem gebruik.


Voor wat betreft het onbeperkt bellen en SMS'en met de Robin Mobile producten gaan we uit van een redelijk en eerlijk gebruik dat we van je mogen verwachten. Om misbruik en fraude te voorkomen en optimaal gebruik voor alle klanten te kunnen blijven garanderen is onbeperkt bellen en SMS'en voorbehouden aan redelijk, eerlijk en normaal gebruik.

In geval van misbruik, fraude of oneigenlijk gebruik, zoals bijvoorbeeld commercieel gebruik, conference calling, gebruik in SIM boxen, het ter beschikking stellen van je SIM kaart aan derden of andere gebruikers, babyfoongebruik, gebruik als telefooncentrale of bij gebruik wat niet meer binnen de perken van redelijk en normaal gebruik valt en/of van je mag worden verwacht, behouden we ons het recht voor je hierop aan te spreken. Het volgende gebruik kan daarbij worden gezien als onredelijk, oneerlijk, misbruik of fraude:

  • Je belt maandelijks meer dan 6.000 minuten (100 uur) en veelal naar dezelfde (mobiele) telefoonnummers.
  • Je voert langdurig telefoongesprekken, telkens achter elkaar naar hetzelfde (mobiele) telefoonnummer, 10 dagen achter elkaar.
  • Je stuurt maandelijks meer dan 4.000 SMS berichten en veelal naar dezelfde mobiele telefoonnummers.

In extreme gevallen na herhaalde notificaties of bij direct aantoonbaar misbruik of fraude zijn we genoodzaakt om de verdere levering van diensten aan het einde van de betaalde periode te stoppen en de overeenkomst voor levering van de diensten te beëindigen.

Om fraude en misbruik te voorkomen worden telefoongesprekken na 1,5 uur automatisch verbroken. Dit is om te voorkomen dat de telefoonverbinding langdurig en ongecontroleerd openstaat voor het gebruik als babyfoon of de SIM kaart wordt gebruikt als continu openstaande verbinding voor diverse doeleinden, anders dan normale telefoongesprekken. 


Twijfel je over het gebruik van je SIM Only SIM kaart? Of wil je hier meer over weten, check dan zorgvuldig onze Algemene Voorwaarden. Artikel 6 gaat specifiek hierover. En heb je nog meer vragen, neem dan gerust contact op met de Klantenservice.

 

NU OVERSTAPPEN

Géén verrassingen

Nooit meer buiten je bundel gaan!
Hulp nodig?
Klik hier voor de Robin Live Chat
×