Geen vraag teveel bij onze KLANTENSERVICE
 

Antwoorden op Veelgestelde Vragen

De veel gestelde vragen over hoe je klant wordt van Robin Mobile
  •    Kan ik gewoon overstappen naar Robin Mobile?
    • Ja, je kunt gewoon overstappen naar Robin Mobile, eventueel met behoud van je eigen nummer. Geef dan bij je aanmelding aan dat je gebruik wilt maken van GRATIS nummerbehoud. Het maakt daarbij niet uit of je prepaid of een abonnement hebt, want in beide gevallen kan je nummer worden overgezet.

  •    Kan ik mijn mobiele nummer meenemen?
    • Ja, wanneer je de aanmelding bij Robin Mobile doet, kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van GRATIS nummerbehoud. Na ontvangst van je SIM kaart ontvang je de instructies hoe je de aanvraag voor nummerbehoud definitief kunt afronden. Het maakt daarbij niet uit of je prepaid of een abonnement hebt, want in beide gevallen kan je nummer worden overgezet.

  •    Hoe werkt het overstappen met nummerbehoud?
      1. Nadat je je hebt aangemeld, ontvang je na 2 werkdagen de Robin Mobile SIM kaart in huis met de gewone post van PostNL. Tijdens de aanmelding geef je aan dat je je huidige nummer wilt behouden.
      2. Na ontvangst van de Robin Mobile SIM kaart maak je het nummerbehoud definitief af door in te loggen op je MyRobin omgeving op de website van Robin Mobile. Je abonnement bij je huidige mobiele aanbieder wordt dan automatisch opgezegd.
      3. Je ontvangt dan ook de exacte datum dat je huidige nummer zal worden overgezet naar Robin Mobile. Deze datum betekent ook gelijk het einde van het abonnement bij je huidige mobiele aanbieder. Om dubbele kosten te voorkomen wordt je SIM kaart automatisch geactiveerd zodra je huidige mobiele nummer is overgezet op je Robin Mobile SIM kaart.
         
  •    Waarom betaal je direct bij aanmelding?
    • Bij het aanmelden betaal je direct voor je eerste maand + de éénmalige kosten voor je SIM kaart. Je maand abonnement gaat echter pas van start op het moment dat je de Robin Mobile SIM kaart daadwerkelijk activeert. Let op: wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd dan activeer je de SIM kaart pas op het moment dat je huidige mobiele nummer is overgezet. Op die manier heb je ook geen dubbele kosten.

De veel gestelde vragen over de SIM kaart van Robin Mobile
  •    Mijn SIM kaart werkt niet. Hoe kan dat?
    • Je dient je SIM kaart te activeren voor eerste gebruik. Het activeren van de SIM kaart doe je door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving met de gegevens uit de welkomstmail die je bij het aanmelden hebt ontvangen. Eenmaal ingelogd voer je de PUK code in. De PUK code vind je op de plastic kaart waar je jouw SIM kaart uit heb gedrukt en onderaan de brief die je bij de SIM kaart hebt ontvangen. Als je dit hebt gedaan, dan kun je binnen 30 minuten je SIM kaart gebruiken. Mocht de SIM kaart dan nog niet werken, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op.

  •    Hoe activeer ik mijn SIM kaart?
    • Als je geen gebruik hebt gemaakt van nummerbehoud dan dien je zelf eerst je SIM kaart te activeren. Dit doe je door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving op de website van Robin Mobile met de gegevens uit de welkomstmail die je bij het aanmelden hebt ontvangen. Eenmaal ingelogd voer je de PUK code in. De PUK code vind je op de plastic kaart waar je jouw SIM kaart hebt uitgedrukt en onderaan de brief die je bij de SIM kaart hebt ontvangen. Als je dit hebt gedaan, dan kun je binnen 30 minuten je SIM kaart gebruiken. Als je wel gebruik hebt gemaakt van nummerbehoud dan wordt je SIM kaart automatisch geactiveerd zodra je huidige mobiele nummer is overgezet op je Robin Mobile SIM kaart. Dit doen wij om dubbele kosten te voorkomen. Mocht de SIM kaart dan niet werken, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op.

  •    Kan ik een nieuwe SIM kaart bestellen?
    • Ja, je kunt een nieuwe SIM kaart bestellen door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving. Je kiest in het menu ‘SIM kaart’ en je geeft aan dat je een nieuwe SIM kaart wilt ontvangen. Ook geef je hierbij de reden op voor het aanvragen van je nieuwe SIM kaart. De kosten voor een nieuwe SIM kaart zijn € 4,95 en binnen 2 werkdagen ontvang je de nieuwe SIM kaart thuis. Uiteraard zetten we ook direct je huidige nummer over op de nieuwe SIM kaart.

  •    Kan ik de SIM kaart blokkeren bij diefstal?
    • Ja. Bij verlies, diefstal of defect kun je direct je SIM kaart blokkeren en een nieuwe SIM kaart aanvragen bij Robin Mobile. Dit doe je door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving. Eenmaal ingelogd ga je naar 'SIM kaart' en dien je daar aan te geven dat je SIM kaart gestolen is. Je oude SIM kaart wordt dan direct geblokkeerd en je ontvangt een nieuwe SIM kaart met je eigen vertrouwde mobiele nummer. De kosten voor een nieuwe SIM kaart bedragen € 4,95.

 
De veel gestelde vragen over nummerbehoud van Robin Mobile
  •    Kan ik mijn nummer overzetten naar Robin Mobile?
    • Ja, wanneer je de aanmelding bij Robin Mobile doet, kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van GRATIS nummerbehoud. Na ontvangst van je SIM kaart log je in op je eigen MyRobin omgeving en vervolgens ga je verder om de aanvraag voor nummerbehoud definitief af te ronden. Het maakt daarbij niet uit of je prepaid of een abonnement hebt, want in beide gevallen kan je nummer worden overgezet.

  •    Hoe vraag ik nummerbehoud aan?
      1. Nadat je bent ingelogd op je MyRobin omgeving op de website van Robin Mobile staat het nummerbehoud formulier gelijk voor je klaar. Je kunt de aanvraag starten door te klikken op Nummerbehoud aanvragen.
      2. Vul je gegevens in om nummerbehoud af te maken en klik daarna op versturen.
      3. Indien je geen klantnummer van je vorige provider hebt opgegeven, ontvang je binnen enkele minute een SMS met een code (2 letters en 5 cijfers). Dit is ter verificatie van je telefoonnummer. Stuur deze code terug naar de afzender van de ontvangen SMS.
      4. Je ontvangt binnen 24 uur een SMS met de exacte datum dat je nummer zal worden overgezet.
      5. Je nieuwe Robin Mobile SIM kaart wordt automatisch geactiveerd zodra je nummer is overgezet.
  •    Wanneer wordt mijn nummer overgezet?
    • De datum waarop je nummer zal worden overgezet, wordt aan je bevestigd per SMS nadat je de aanvraag voor nummerbehoud in je eigen MyRobin omgeving definitief hebt afgerond. Er wordt rekening gehouden met een eventuele opzegtermijn bij je huidige mobiele aanbieder in geval van een abonnement. Je huidige provider bepaalt wanneer je nummer zal worden vrijgegeven om over te zetten. Heb je een prepaid nummer? Dan kun je zelfs al binnen 3 werkdagen overstappen met behoud van je mobiele nummer.

  •    Met welke gegevens log ik in voor nummerbehoud?
    • Je hebt na de aanmelding bij Robin Mobile een e-mail ontvangen met daarin een bevestiging van je SIM Only maand abonnement, een tijdelijk mobiel nummer en een wachtwoord. Je hebt dit tijdelijke mobiele nummer en wachtwoord nodig om te kunnen inloggen op je eigen MyRobin omgeving. Eenmaal ingelogd kun je de aanvraag van nummerbehoud definitief afronden.

 
De veel gestelde vragen over het mobiele internet van Robin Mobile
  •    Mijn mobiele internet werkt niet. Hoe kan dat?
    • Als je geen internet op je telefoon hebt, dan kan dit verschillende oorzaken hebben. Een veel voorkomend probleem is dat er teveel applicaties tegelijkertijd op je mobiele telefoon actief zijn. In de meeste gevallen kun je dit probleem eenvoudig verhelpen door:

      • Je mobiele telefoon uit te zetten
      • De SIM kaart te verwijderen
      • Na 5 minuten de SIM kaart terug te plaatsen
      • Daarna je mobiele telefoon weer aan te zetten
       

      In de meeste gevallen komt je internetverbinding dan weer volledig terug. Het is sowieso sterk aan te raden om je mobiele telefoon regelmatig voor langere tijd uit te zetten, bijvoorbeeld 's nachts.

  •    Mijn mobiel maakt geen verbinding met het internet
    • Controleer eerst of één van de volgende symbolen bovenaan je scherm verschijnt: 3G, H of H+ . Zie je geen van deze symbolen, dan heb je geen internetverbinding. Controleer dan je internetinstellingen op je telefoon:

      Mocht het zo zijn dat je internetverbinding dan nog niet werkt, neem dan gerust even contact met ons op!

  •    Mijn internet is traag. Hoe kan dat?
    • Als je mobiele internet traag is, dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Een veel voorkomend probleem is dat er teveel applicaties tegelijkertijd op je mobiele telefoon of tablet actief zijn. In de meeste gevallen kun je dit probleem eenvoudig verhelpen door:

      • Je mobiele telefoon uit te zetten
      • De SIM kaart te verwijderen
      • Na 5 minuten de SIM kaart terug te plaatsen
      • Daarna je mobiele telefoon weer aan te zetten
       

      In de meeste gevallen komt je internetverbinding dan weer volledig op volle snelheid terug. Het is sowieso sterk aan te raden om je mobiele telefoon regelmatig voor langere tijd uit te zetten, bijvoorbeeld 's nachts.

  •    Hoe stel ik mijn internet in voor het buitenland?
    • Ben je in het buitenland maar werkt je internet niet? Dan kan het zijn dat er iets niet juist staat ingesteld in je telefoon. Controleer dan de internetinstellingen op je telefoon. Voor de instellingen voor:

      Mocht het zo zijn dat je internetverbinding dan nog niet werkt, neem dan gerust even contact met ons op!

 

Niet gevonden wat je zocht? Laat het ons weten!

   

Je ziet het: we zijn bereikbaar via diverse media. Onze officiële openingstijden voor de beantwoording van vragen en opmerkingen zijn:

  • Maandag t/m vrijdag van 9:00 uur tot 21:00 uur. Van 9:00 uur tot 18:00 uur is de Robin Live Chat beschikbaar.
  • Zaterdag en zondag van 9:00 uur tot 18:00 uur. In het weekend is er geen Robin Live Chat beschikbaar.

Op feestdagen kunnen afwijkende openingstijden gelden. Maar wees niet verrast als wij buiten onze openingstijden ook gewoon reageren!

 

Werkzaamheden en storingen op het netwerk

 
 

Storingen

Momenteel zijn er geen storingen op de KPN-netwerken.

We proberen je als klant zo goed mogelijk te informeren, ook als er eventuele storingen of problemen te melden zijn die van invloed kunnen zijn op de dienstverlening. Robin Mobile maakt gebruik van de KPN-netwerken en wanneer er op deze netwerken structurele storingen of problemen zijn, dan melden wij dit zo snel mogelijk.

Systeemonderhoud

Momenteel staat er geen systeemonderhoud gepland

We stellen je als klant van tevoren op de hoogte wanneer er systeemonderhoud of systeem upgrades zullen plaatsvinden die mogelijk van invloed zijn op de dienstverlening. Wanneer er systeemonderhoud of systeem upgrades gepland staan, dan kan het zijn dat bepaalde onderdelen van de dienstverlening tijdelijk worden onderbroken.

Mobiele netwerk

Momenteel zijn er geen algemene problemen op het mobiele netwerk bekend.

Als gevolg van een storing ervaren klanten met een iPhone 5 meer verbroken telefoongesprekken op hun mobiele telefoon. KPN is in samenwerking met de fabrikant een onderzoek gestart om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Helaas hebben we op dit moment nog geen verwachte hersteltijd. Onze excuses voor dit ongemak.

Buitenlands netwerk

Er zijn momenteel geen algemene problemen op buitenlandse netwerken bekend.

Vanwege lokale omstandigheden is het niet mogelijk om naar Somalië te bellen. Dit land wordt momenteel door KPN als risicoland gezien. Op dit moment is het om veiligheidsredenen ook helaas niet mogelijk om vanuit India te bellen. De roaming-overeenkomst met de enige mobiele provider in India is tijdelijk opgeschort.

Banken & iDEAL

Voor de huidige status en beschikbaarheid van internetbankieren en iDEAL klik hier.

Nuttige informatie

Robin Mobile Nederland B.V.   Postbus 23500,  3001 KM,  ROTTERDAM

  • ABN AMRO IBAN: NL25ABNA0462550915
  • BTW-nummer: NL852355208B01
  • KvK-nummer: 56903588
 

Autoriteit Consument en Markt (OPTA)

  • Postbus 16326
  • 2500 BH, DEN HAAG
  • www.acm.nl

Stichting Geschillen Commissie

  • Postbus 90600
  • 2509 LP, DEN HAAG
  • www.sgc.nl

Géén verrassingen

Altijd een vast bedrag per maand!
Hulp nodig?
Klik hier voor de Robin Live Chat
×