OVERSTAPPEN MET BEHOUD VAN JE MOBIELE NUMMER

Robin Mobile GRATIS Nummerbehoud

Wanneer je overstapt naar Robin Mobile kun je gebruikmaken van GRATIS nummerbehoud, zodat je huidige mobiele nummer overgezet wordt naar je Robin Mobile SIM kaart.

Bij het aanmelden kun je direct aangeven of je gebruik wilt maken van nummerbehoud, of dat je een nieuw nummer wilt kiezen.

LET OP: Je Robin Mobile abonnement, waarvoor je de 1e maand vooruit hebt betaald bij aanmelding, gaat pas in wanneer je de SIM kaart activeert. Je activeert de Robin Mobile SIM kaart pas op het moment dat je huidige mobiele nummer is overgezet. Zo voorkom je dubbele kosten.

Lees hier hoe het nummerbehoud werkt:

 
STAP 1
 
Bestel je Robin Mobile product en kies indien gewenst nummerbehoud

Bestel je Robin Mobile product via robinmobile.nl/producten. Nummerbehoud is GRATIS!

 
STAP 2
 
Binnen circa 20 minuten ontvang je een welkomstmail met je inloggegevens voor MyRobin

Binnen 20 minuten na het aanmelden, ontvang je de welkomstmail van Robin Mobile.

 
STAP 3
 
Je ontvangt je Robin Mobile SIM kaart binnen 2 werkdagen

Binnen 2 werkdagen ontvang je jouw Robin Mobile SIM kaart in de brievenbus.

 
STAP 4
 
Activeer je MyRobin account en maak nummerbehoud af.

Log in op je MyRobin account en maak je aanvraag nummerbehoud definitief af

 
   

 

Voorwaarden voor aanvragen nummerbehoud

  • Je huidige mobiele nummer mag niet afgesloten of geblokkeerd zijn want dan kan nummerbehoud niet worden uitgevoerd.
  • Wanneer je een abonnement hebt bij je huidige mobiele aanbieder en het abonnement is nog niet verlopen, dan kan je huidige mobiele aanbieder eventueel een afkoopsom in rekening brengen.
  • Mocht er een opzegtermijn gelden voor je huidige abonnement dan kan het nummer pas daarna worden overgezet naar je Robin Mobile SIM kaart.
  • Er zijn GEEN kosten verbonden aan het overzetten van je huidige nummer naar Robin Mobile.
  • Tijdens de aanvraag van nummerbehoud kun je gewoon gebruik maken van Robin Mobile via het tijdelijke mobiele nummer dat je ontvangen hebt.
  • Heb je een prepaid SIM kaart, dan kun je vrijwel direct je nummer behouden en duurt het in de regel 3 werkdagen om het nummer over te zetten nadat nummerbehoud is afgemaakt.
  • Als je op de dag dat je nummer wordt overgezet niet in Nederland bent, kunnen we niet garanderen dat je direct bereikbaar bent als je nummer wordt overgezet. Het is dus wel mogelijk, maar er zijn risico's aan verbonden voor wat betreft je bereikbaarheid.
  • Nadat je mobiele nummer is overgezet dien je je mobiele telefoon even uit en weer aan te zetten om de overzetting te voltooien.
 

Bij het aanvragen van nummerbehoud hebben wij de volgende gegevens nodig:

  • Het mobiele nummer dat je wenst te behouden.
  • De naam van je huidige mobiele aanbieder.
  • Het type van je huidige contract (prepaid of abonnement).
  • Het huidige SIM kaart nummer (staat achterop je SIM kaart).
  • De einddatum van je huidige contract en/of de datum dat je je huidige nummer wilt overzetten (de wensdatum). Dit is niet van toepassing bij prepaid.
  • Het tijdelijke mobiele nummer van Robin Mobile.
  • Het SIM kaart nummer van Robin Mobile.

Géén verrassingen

Nooit meer buiten je bundel gaan!
Hulp nodig?
Klik hier voor de Robin Live Chat
×