Overstappen met behoud van je mobiele nummer

Robin Mobile GRATIS Nummerbehoud

Wanneer je overstapt naar Robin Mobile, kun je gebruikmaken van GRATIS nummerbehoud, zodat je huidige mobiele nummer wordt overgezet naar je Robin Mobile SIM kaart.

Bij het aanmelden kun je direct aangeven of je gebruik wilt maken van nummerbehoud, of dat je een nieuw nummer wilt kiezen.

LET OP: Je Robin Mobile abonnement, waarvoor je de 1ste maand bij aanmelding vooruit hebt betaald, gaat pas in wanneer je de SIM kaart is geactiveerd. Je SIM kaart wordt automatisch geactiveerd zodra je huidige mobiele nummer is overgezet op je Robin Mobile SIM kaart. Zo voorkom je dubbele kosten.

Lees hier hoe het nummerbehoud werkt:

 
STAP 1
 
Bestel je Robin Mobile maand abonnement en kies indien gewenst nummerbehoud

Bestel je Robin Mobile maand abonnement via robinmobile.nl/sim-only. Nummerbehoud is GRATIS!

 
STAP 2
 
Binnen circa 20 minuten ontvang je een welkomstmail met je inloggegevens voor MyRobin

Binnen 45 minuten na het aanmelden, ontvang je de welkomstmail van Robin Mobile.

 
STAP 3
 
Je ontvangt je Robin Mobile SIM kaart binnen 2 werkdagen

Binnen 2 werkdagen ontvang je in een witte envelop zonder logo jouw SIM kaart in de brievenbus.

 
STAP 4
 
Activeer je MyRobin account en maak nummerbehoud af.

Log in op je MyRobin omgeving op de website en maak nu je aanvraag nummerbehoud definitief af.

 
   

Voorwaarden voor aanvragen nummerbehoud

  • Werkt je huidige mobiele nummer niet meer of is je huidige SIM kaart niet meer actief, dan kan in sommige gevallen toch nummerbehoud plaatsvinden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
  • Wanneer je een abonnement hebt bij je huidige mobiele aanbieder en het abonnement nog niet is verlopen, dan kan je huidige mobiele aanbieder eventueel een afkoopsom in rekening brengen.
  • Mocht er een opzegtermijn gelden voor je huidige abonnement dan kan het nummer pas daarna worden overgezet naar je Robin Mobile SIM kaart.
  • Er zijn GEEN kosten verbonden aan het overzetten van je huidige nummer naar Robin Mobile.
  • Tijdens de aanvraag van je nummerbehoud kun je gebruikmaken van Robin Mobile via het tijdelijke mobiele nummer dat je hebt ontvangen. Als je dit wilt moet je zelf eerst je SIM kaart activeren in je MyRobin omgeving op de website van Robin Mobile. Je maand abonnement van Robin Mobile gaat dan van start. Let op: door het voortijdig activeren van de SIM kaart kun je dubbele kosten hebben.
  • Heb je een prepaid SIM kaart, dan kun je vrijwel direct je nummer behouden en duurt het in de regel 3 werkdagen om het nummer over te zetten nadat nummerbehoud is afgemaakt.
  • Als je op de dag dat je nummer wordt overgezet niet in Nederland bent, kunnen we niet garanderen dat je direct bereikbaar bent als je nummer wordt overgezet. Het is dus wel mogelijk, maar er zijn risico's aan verbonden voor wat betreft je bereikbaarheid.
  • Nadat je mobiele nummer is overgezet dien je je mobiele telefoon even uit en weer aan te zetten om de overzetting te voltooien.
 

Bij het aanvragen van nummerbehoud hebben wij de volgende gegevens nodig:

  • Het mobiele nummer dat je wenst te behouden.
  • Het tijdelijke mobiele nummer van Robin Mobile.
  • Het SIM kaartnummer van Robin Mobile(CCID).
  • De datum waarop je mobiele nummer wordt overgezet
  • Je e-mailadres.
  • Een telefoonnummer waarop je eventueel te bereiken bent.

Géén verrassingen

Altijd een vast bedrag per maand!
Hulp nodig?
Klik hier voor de Robin Live Chat
×