onbeperktNadat je je hebt aangemeld bij Robin Mobile wordt de SIM kaart direct per gewone/reguliere post in een kleine witte envelop zonder logo naar je opgestuurd en ontvang je, afhankelijk van PostNL, deze binnen 2 werkdagen. ​

Wanneer je hebt aangegeven gebruik te willen maken van nummerbehoud ga je, na ontvangst van je SIM kaart naar je MyRobin omgeving op de website van Robin Mobile om het proces van nummerbehoud af te maken. Op dat moment wordt enerzijds het abonnement bij je huidige provider opgezegd en anderzijds gaat het proces van je nummer overzetten van start. Om onnodige dubbele kosten te voorkomen wordt je SIM kaart automatisch geactiveerd nadat je nummerbehoud is afgerond.

Heb je geen nummerbehoud aangevraagd, dan dien je, na ontvangst van je SIM kaart in te loggen op je​ MyRobin omgeving op de website van Robin Mobile om je SIM kaart zelf te activeren voor gebruik. Na 30 minuten doe je de SIM kaart in je mobiele telefoon en zet je de mobiele telefoon aan. Voor instructies over hoe je de SIM kaart in je telefoon plaatst, adviseren wij je om de handleiding van je mobiele telefoon te raadplegen.

Als je de mobiele telefoon hebt aangezet, dan word je gevraagd je PIN code in te toetsen. Deze is standaard ingesteld op 0 0 0 0. Na het ingeven van de PIN code is de SIM kaart direct actief en kun je naar hartenlust ONBEPERKT een aantal MB's, SMS & MINUTEN verbruiken.  


SIM kaart passend maken

Robin Mobile levert de zogenaamde SIM Only SIM kaart. Dit betekent dat deze SIM kaart geschikt is voor alle mobiele telefoons. Het maakt dus niet uit of je een gewone, micro of nano SIM kaart nodig hebt, want de Robin Mobile SIM kaart past altijd in je mobiele telefoon. Je dient de SIM kaart wel passend te maken voor je mobiele telefoon. Voor aanwijzingen hoe je dit doet, kun je hier klikken. 
 

SIM lock

Wanneer je de mobiele telefoon aanzet, is het mogelijk dat je de melding “SIM geweigerd” krijgt. De oorzaak kan dan zijn dat je dan een SIM lock van een andere mobiele aanbieder op je mobiele telefoon hebt. Om deze SIM lock op te heffen, adviseren wij je contact op te nemen met je oude mobiele aanbieder.
 


PIN code

Wij raden je aan om je SIM kaart tegen misbruik te beveiligen door het instellen van een persoonlijke PIN code. Dit kan alleen op een mobiele telefoon. Standaard staat je PIN code ingesteld op 0 0 0 0. Het instellen van je persoonlijke PIN code doe je als volgt:

  1. Toets * * 0 4 * gevolgd door de huidige PIN code.
  2. Toets daarna * gevolgd door je nieuwe PIN code, wederom * en nogmaals je nieuwe PIN code.
  3. Sluit af met de # toets. Je nieuwe PIN code is nu ingesteld.

Als de PIN code 3x verkeerd wordt ingetoetst, wordt de SIM kaart geblokkeerd. Om te deblokkeren heb je de PUK code nodig. Deze code staat welke op de achterkant van de plastic kaart staat waarin je SIM kaart zat. Je PUK code staat ook binnen je eigen MyRobin omgeving.
 


PUK code

Je PUK code staat op de achterkant van de plastic kaart waarin je SIM kaart zat. Gooi deze plastic kaart dus niet weg, maar berg deze goed op. Je hebt deze code nodig om een eventuele SIM kaart-blokkering op te heffen en/of als je tot 3x toe de verkeerde PIN code hebt ingetoetst.

Bij het deblokkeren van de SIM kaart ga je als volgt te werk:

  1. Toets * * 0 5 # gevolgd door je PUK code. Daarna toets je * gevolgd door een nieuwe PIN code.
  2. Toets nogmaals * en wederom je nieuwe PIN code en sluit af met de # toets.
  3. Je nieuwe PIN code is nu ingesteld en de mobiele telefoon is gedeblokkeerd.

Bewaar je PUK code op een veilige plaats, want mogelijk heb je deze in de toekomst weer nodig. Mocht je onverhoopt je PUK code kwijt zijn, dan kun je de PUK code ook achterhalen door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving en naar 'SIM kaart' te gaan.

Voicemail

Ben je even niet bereikbaar of staat je mobiele telefoon uit? Geen nood, want met Robin Mobile heb je standaard een voicemaildienst. Wanneer iemand een voicemail bij je achterlaat, dan wordt deze 72 uur bewaard. Zodra je weer bereikbaar bent of je mobiele telefoon aanzet, ontvang je een bericht met de melding dat je een voicemailbericht hebt. Je voicemail is standaard geactiveerd. De eerste keer dat je naar je voicemail belt, wordt je gevraagd om een persoonlijke boodschap in te spreken en een eigen toegangscode in te stellen. Voor het beluisteren van je voicemail betaal je helemaal niets.
 


Het beluisteren van je voicemail

Je kunt je voicemail beluisteren door vanaf je mobiele telefoon te bellen. Standaard staat je voicemail aan en wanneer je voor het eerst naar je voicemail belt, kun je de instellingen aanpassen. Je voicemail bellen doe je door naar 1 2 3 3 te bellen.
 

Het aanzetten van je voicemail

Je kunt je voicemail heel gemakkelijk aanzetten. Om je voicemail aan te zetten toets je
1 2 3 3 1 en volg je de instructies van het menu. 
 

Het uitzetten van je voicemail

Je kunt je voicemail heel gemakkelijk uitzetten. Om je voicemail uit te zetten toets je 
1 2 3 3 9 en volg je weer de instructies van het menu.


Toegangscode aanvragen

Als je vanuit het buitenland voicemail belt (1233 of +31 6 12001233), wordt om een toegangscode gevraagd. Heb je de toegangscode nog niet of ben je deze vergeten, dan moet je het volgende doen:

Bel met voicemail

  1. Er wordt om je toegangscode gevraagd
  2. Toets alleen # om je toegangscode per sms aan te vragen
  3. Je ontvangt je toegangscode per sms
  4. Robin Mobile adviseert je de toegangscode voor voicemail zo veilig mogelijk te maken door een cijfercombinatie te kiezen die alleen jij kent en niet te voor de hand liggend is (zoals bijvoorbeeld de cijfers van je geboortedatum).
 

Persoonlijke boodschap

Je kunt een persoonlijke boodschap inspreken. Met een persoonlijke welkomstboodschap weten mensen dat ze jou gebeld hebben. Wanneer je ervoor kiest geen persoonlijke boodschap in te spreken, hoort de beller alleen je mobiele nummer.
 

Voicemail beluisteren in het buitenland

Voicemail mobiel buitenland is beveiligd met een toegangscode. Om vanuit het buitenland toegang te krijgen tot je mailbox moet je je persoonlijke toegangscode intoetsen. Deze extra beveiliging is bedoeld om misbruik door anderen te voorkomen. Je toegangscode heb je ingesteld tijdens de eerste keer dat je naar je voicemail belde. Deze code bestaat uit minimaal 4 en maximaal 10 cijfers.

Je kunt deze toegangscode alleen instellen als je in Nederland bent. Dit kan dus niet vanuit het buitenland. Let op! Het beluisteren van je voicemail vanuit het buitenland is buiten de EU niet gratis.

Wisselgesprek

Ben je aan het bellen en wil je een tweede binnenkomend gesprek kunnen aannemen? Dan kun je gebruikmaken van Wisselgesprek. Dit kun je op je telefoon activeren door op je mobiele telefoon de code * 4 3 # in te toetsen. Wisselgesprek staat dan permanent aan.


Nieuw mobiel nummer

Wil je een nieuw mobiel nummer hebben om welke reden dan ook? Dat kunnen we snel voor je regelen, zodat je binnen een uur al gebruik kunt maken van je nieuwe nummer. Hiervoor heb je geen nieuwe SIM kaart nodig. Wil je een nieuw mobiel nummer, stuur dan je aanvraag per e-mail naar klantenservice@robinmobile.nl, onder vermelding van je mobiele nummer en PUK code. De kosten voor een nieuw mobiel nummer bedragen éénmalig € 9,95.

Géén verrassingen

Altijd een vast bedrag per maand!
Hulp nodig?
Klik hier voor de Robin Live Chat
×