onbeperktNadat je je hebt aangemeld bij Robin Mobile wordt de triple SIM kaart (geschikt voor alle mobiele telefoons en tablets) direct per gewone post naar je opgestuurd en ontvang je, afhankelijk van PostNL, deze binnen 2 werkdagen. Als je de SIM kaart hebt ontvangen ga je naar deze website om de ontvangst te bevestigen en, wanneer je nummerbehoud hebt aangegeven, om het proces van nummerbehoud af te maken.

Op dat moment wordt enerzijds het abonnement bij je huidige provider opgezegd en anderzijds gaat het proces van je nummer overzetten van start. Heb je geen nummerbehoud aangevraagd, dan kun je na het inloggen op je MyRobin omgeving de SIM kaart activeren voor gebruik. Na 20 minuten doe je de SIM kaart in je mobiele telefoon of tablet en zet je de mobiele telefoon of tablet aan. Voor instructies over hoe je de SIM kaart in je telefoon of tablet plaatst, adviseren wij je om de handleiding van je mobiele telefoon of tablet te raadplegen.

Als je de mobiele telefoon of tablet hebt aangezet, dan word je gevraagd je PIN code in te toetsen. Deze is standaard ingesteld op 0 0 0 0. Na het ingeven van de PIN code is de SIM kaart direct actief en kun je naar hartenlust onbeperkt MB's, SMS & MINUTEN verbruiken.  


SIM kaart passend maken

Robin Mobile levert de zogenaamde triple SIM Only SIM kaart. DIt betekent dat deze SIM kaart geschikt is voor alle mobiele telefoons en tablets. Het maakt dus niet uit of je een gewone, micro of nano nodig hebt, de Robin Mobile SIM kaart past altijd in je mobiele telefoon of tablet. Je dient de SIM kaart passend te maken voor je mobiele telefoon of tablet. Voor aanwijzingen hoe je dit doet, kun je hier klikken. Let op, heb je een SIM kaart ontvangen voor november 2014 dan is deze niet geschikt om passend te maken en dien je een nieuwe SIM kaart te bestellen. Deze kun je bestellen binnen je eigen MyRobin omgeving.
 

SIM lock

Wanneer je de mobiele telefoon aanzet is het mogelijk dat je de melding “SIM geweigerd” krijgt. De oorzaak kan zijn dat je dan een SIM lock van een andere mobiele aanbieder op je mobiele telefoon hebt. Om deze SIM lock op te heffen adviseren wij je contact op te nemen met je oude mobiele aanbieder.
 


PIN code

Wij raden je aan om je SIM kaart tegen misbruik te beveiligen door het instellen van een persoonlijke PIN code. Dit kan alleen op een mobiele telefoon of tablet. Standaard staat je PIN code ingesteld op 0 0 0 0. Het instellen van je persoonlijke PIN code doe je als volgt:

  1. Toets * * 0 4 * gevolgd door de huidige PIN code.
  2. Toets daarna * gevolgd door je nieuwe PIN code, wederom * en nogmaals je nieuwe PIN code.
  3. Sluit af met de # toets en je nieuwe PIN code is ingesteld.

Als de PIN code 3x verkeerd wordt ingetoetst is de SIM kaart geblokkeerd. Om te deblokkeren heb je de PUK code nodig, welke op de achterkant van de plastic kaart staat waarin je SIM kaart zat. Je PUK code staat ook binnen je eigen MyRobin omgeving.
 


PUK code

Je PUK code staat op de achterkant van de plastic kaart, waarin je SIM kaart zat. Gooi deze plastic kaart dus niet weg, maar berg deze goed op. Je hebt deze code nodig om een eventuele SIM kaart blokkering op te heffen en/of als je tot 3x toe de verkeerde PIN code hebt ingetoetst.

Bij het deblokkeren van de SIM kaart ga je als volgt te werk:

  1. Toets * * 0 5 # gevolgd door je PUK code. Daarna toets je * gevolgd door een nieuwe PIN code.
  2. Toets nogmaals * en wederom je nieuwe PIN code en sluit af met de # toets.
  3. Je nieuwe PIN code is nu ingesteld en de mobiele telefoon is gedeblokkeerd.

Bewaar je PUK code op een veilige plaats, want mogelijk heb je deze in de toekomst weer nodig. Mocht je onverhoopt je PUK code kwijt zijn, dan kun je de PUK code ook achterhalen door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving en naar SIM kaart te gaan.

 

Voicemail

Ben je even niet bereikbaar of staat je mobiele telefoon uit? Geen nood, want met Robin Mobile heb je standaard een voicemaildienst. Wanneer iemand een voicemail bij je achterlaat, dan wordt deze 72 uur bewaard. Zodra je weer bereikbaar bent of je je mobiele telefoon aanzet, ontvang je een bericht met de melding dat je een voicemailbericht hebt. Standaard is je voicemail geactiveerd. De eerste keer dat je naar je voicemail belt wordt je gevraagd om een persoonlijke boodschap in te spreken en eigen pincode in te stellen. Voor het beluisteren van je voicemail betaal je helemaal niets.

 


Het beluisteren van je voicemail

Je kunt je voicemail beluisteren door vanaf je mobiele telefoon te bellen. Standaard staat je voicemail aan en wanneer je voor het eerst naar je voicemail belt, kun je de instellingen aanpassen. Je voicemail bellen doe je door naar 1 2 3 3 te bellen.
 

Aanzetten van je voicemail

Je kunt je voicemail heel gemakkelijk aanzetten. Om je voicemail aan te zetten toets je
1 2 3 3 1 en volg je de instructies van het menu. 
 

UITZETTEN VAN JE VOICEMAIL

Je kunt je voicemail heel gemakkelijk uitzetten. Om je voicemail uit te zetten toets je 
1 2 3 3 9 en volg je weer de instructies van het menu.


PIN code

Een eigen PIN code heb je nodig om je voicemail te beluisteren vanaf een andere telefoon of wanneer je in het buitenland bent. Om vanaf een ander telefoontoestel je voicemail te beluisteren dien je te bellen met 06 1200 1233. Om je voicemail vanuit het buitenland vanaf een vaste telefoon te beluisteren dien je te bellen met +316 1200 1233. Let op! Het beluisteren van je voicemail in het buitenland is niet gratis.

Ben je in het buitenland en ben je vergeten een PIN code in te stellen of ben je de PIN code vergeten? Dan kun je deze alsnog instellen door je voicemail te bellen vanaf je mobiele telefoon (+316 1200 1233). Er wordt dan gevraagd om de toegangscode en je toetst dan # Vervolgens ontvang je een toegangscode per SMS die je dan kunt gebruiken wanneer je alsnog naar je voicemail belt om berichten te beluisteren.

 

Persoonlijke boodschap

Je kunt een persoonlijke boodschap inspreken. Met een persoonlijke welkomstboodschap weten mensen dat ze jou gebeld hebben. Wanneer je ervoor kiest geen persoonlijke boodschap in te spreken, hoort de beller alleen je mobiele nummer.
 

Voicemail beluisteren in het buitenland

Je kunt je voicemail ook vanuit het buitenland beluisteren. Om dit te doen dien je vanuit het buitenland met je mobiele telefoon te bellen. Let erop datje altijd een PIN code dient te hebben ingesteld om je voicemail vanuit het buitenland te kunnen beluisteren.

Deze PIN code kun je alleen instellen als je in Nederland bent en niet vanuit het buitenland. Let op! Het beluisteren van je voicemail in het buitenland is niet gratis. Deze PIN code kun je alleen instellen als je in Nederland bent en niet vanuit het buitenland. 
 

Wisselgesprek

Ben je aan het bellen en wil je een tweede binnenkomend gesprek kunnen aannemen? Dan kun je gebruik maken van Wisselgesprek. Dit kun je op je telefoon activeren door de code * 4 3 # vanaf je mobiele telefoon te versturen. Wisselgesprek staat dan permanent aan.

 

Nieuw mobiel nummer

Wil je een nieuw mobiel nummer hebben om welke reden dan ook? Dat kunnen we snel voor je regelen en binnen een uur kun je al gebruik van maken van je nieuwe nummer. Hiervoor heb je geen nieuwe SIM kaart nodig. Wil je een nieuw mobiel nummer hebben, neem dat gerust contact op met de Klantenservice. De kosten voor een nieuw mobiel nummer bedragen éénmalig € 9,95.

Géén verrassingen

Nooit meer buiten je bundel gaan!
Hulp nodig?
Klik hier voor de Robin Live Chat
×