Onderstaand tref je de meest voorkomende vragen met bijbehorende antwoorden aan. Staat jouw vraag er niet tussen, stel deze dan gerust via de Robin Live Chat, Facebook, Twitter, contactformulier of e-mail.


Ja, je kunt heel eenvoudig overstappen naar Robin Mobile. Hoe snel je kunt overstappen is afhankelijk van je persoonlijke situatie met betrekking tot je huidige abonnement. Wil je exact weten wanneer je kunt overstappen, ga dan naar de pagina Overstappen om er achter te komen hoe snel je over kunt stappen. Als je overstapt naar Robin Mobile, dan kun je GRATIS je huidige mobiele nummer behouden. Heb je een prepaid nummer, dan kun je zelfs al binnen 3 werkdagen overstappen met behoud van je mobiele nummer. Nummerbehoud aanvragen is binnen enkele minuten geregeld!
Is je vraag beantwoord?
Naast het aanmelden en bestellen via deze website van Robin Mobile is het ook mogelijk om de SIM pack met SIM kaart van Robin Mobile vanaf eind september 2016 aan te schaffen via één van de vele Primera winkels. Dan heb je direct de beschikking over de SIM kaart en kun je thuis het gewenste product kiezen. De SIM pack bij Primera bevat een SIM kaart die voor alle telefoons geschikt is.
Is je vraag beantwoord?
Robin Mobile maakt gebruik van de kwalitatief hoogwaardige 3G en 4G netwerken van KPN. Hierdoor ben je verzekerd van een uitstekende kwaliteit en een zeer goede netwerkdekking. Wil je weten hoe het met de netwerkdekking van KPN bij jouw in de buurt zit, klik dan hier. Bellen doe je met de hoogste kwaliteit en wanneer je mobiele telefoon ook HD Voice ondersteunt, heb je ook nog eens een unieke gesprekskwaliteit. Je krijgt natuurlijk ook gewoon een betrouwbaar mobiel internet aangeboden, dat mag duidelijk zijn! 
Is je vraag beantwoord?
Uiteraard kun je je huidige mobiele nummer meenemen en overstappen met behoud van je huidige mobiele nummer is snel geregeld. Er worden geen kosten voor het meenemen van je huidige mobiele nummer in rekening gebracht. Het behoud van je huidige mobiele nummer is dus volledig GRATIS! Bij het aanmelden bij Robin Mobile wordt je gevraagd of je je huidige mobiele nummer wilt behouden. Na 2 werkdagen ontvang je de Robin Mobile SIM kaart in de brievenbus en vragen we je in te loggen op je eigen MyRobin omgeving en nummerbehoud af te maken. Zodra je de gegevens voor nummerbehoud invult wordt automatisch je abonnement bij je huidige mobiele aanbieder opgezegd en wordt automatisch het proces van je huidige nummer overzetten in gang gezet. Na de opzegtermijn bij je huidige mobiele aanbieder (of op het moment dat je zelf hebt aangegeven) zal je huidige mobiele nummer worden overgezet op de Robin Mobile SIM kaart. Heb je een prepaid nummer, dan kun je zelfs al binnen 3 werkdagen overstappen met behoud van je mobiele nummer. Wil je weten hoe je over kunt stappen naar Robin Mobile, kijk dan snel op de pagina Overstappen!
Is je vraag beantwoord?
Bij nummerbehoud hebben we de volgende gegevens nodig:
 
  1. Het mobiele nummer dat je wenst te behouden.
  2. De naam van je huidige mobiele aanbieder.
  3. Het type van je huidige contract (prepaid of abonnement).
  4. Het huidige SIM kaart nummer (staat achterop je SIM kaart).
  5. De einddatum van je huidige contract en/of de datum dat je je huidige nummer wilt overzetten (de wensdatum). Dit is niet van toepassing bij prepaid.
Is je vraag beantwoord?
Normaliter binnen 2 werkdagen na aanmelding of bestelling zul je je Robin Mobile SIM kaart in huis hebben, afhankelijk van de verwerking door PostNL. Let er wel op dat PostNL op zondag en maandag geen postbezorging doet.
Is je vraag beantwoord?
Bij verlies, diefstal of defect kun je direct je SIM kaart blokkeren en gelijk een nieuwe SIM kaart aanvragen bij Robin Mobile, door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving. Eenmaal ingelogt ga je naar SIM kaart en dient daar aan te geven dat je SIM kaart gestolen is. Je oude SIM kaart wordt dan direct geblokkeerd en je ontvangt een nieuwe SIM kaart met je huidige mobiele nummer. De kosten voor een nieuwe SIM kaart bedragen € 4,95.
Is je vraag beantwoord?
Dit kan natuurlijk voorkomen en is geen enkel probleem. Bij het inlogscherm klik je op de link “wachtwoord vergeten?” en wij sturen je een tijdelijk wachtwoord naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij aanmelding. Na het inloggen op je eigen MyRobin omgeving met je tijdelijke wachtwoord, vragen we je direct om een nieuw wachtwoord aan te maken. Je gebruikersnaam is altijd je eigen mobiele nummer. Het wachtwoord wijzigen is alleen mogelijk als je SIM kaart actief is.
Is je vraag beantwoord?
Ja, er is een Fair Use Policy bij Robin Mobile. Het gebruik van de SIM kaart in hoeveelheden MB’s, SMS of MINUTEN is echter te allen tijden onbeperkt, echter dient dit binnen de perken van normaal en redeijk gebruik te blijven. Robin Mobile behoudt zich het recht voor om je aan te spreken op het gebruik, mocht dit excessieve of extreme vormen aannemen. Misbruik met de SIM kaart is uiteraard niet toegestaan en kan leiden tot het opzeggen van de overeenkomst voor levering van diensten. Lees goed de Algemene Voorwaarden want daar wordt aangegeven wat wel en niet mag en bij twijfel vragen we je de pagina Gebruik te raadplegen waar ook de Fair Use Policy staat uitgelegd.
Is je vraag beantwoord?
Ja dat kan uiteraard. Robin Mobile biedt hiervoor de producten Robin Zakelijk. In tegenstelling tot de consumentenproducten ontvang je bij Robin Zakelijk maandelijks online een factuur op je bedrijfsnaam zodat je ook de BTW terug kunt vorderen.
Is je vraag beantwoord?
Dit is helaas niet mogelijk. Wel is het mogelijk om in te loggen op je eigen MyRobin omgeving om zodoende een specificatie van je verbruiks- en betaalhistorie te zien. Hier heb je ook de mogelijkheid om dit uit te printen. Bij de betaalhistorie wordt ook het BTW bedrag vermeld. Je verbruiks- en betaalhistorie kun je ook volledig bekijken met de GRATIS Robin Mobile app. Heb je Robin Zakelijk, dan krijg je een maandelijkse factuur. Deze maandelijkse factuur kun je online downloaden en printen vanuit je MyRobin omgeving of de GRATIS Robin Mobile app.
Is je vraag beantwoord?
Er wordt gebruik gemaakt van het kwalitatief hoogwaardige 3G en 4G netwerken van KPN met een zeer goede landelijke dekking. Hierdoor kunnen wij je uitstekend mobiel internet aanbieden. Afhankelijk van wat je met je mobiele telefoon wilt doen biedt Robin Mobile verschillende consumenten producten en zakelijke producten aan: Robin Entree, Robin Junior, Robin Gewoon Snel, Robin Super Snel 4G, Robin Pijl Snel 4G, Robin Klein Zakelijk, Robin Zakelijk en Robin Zakelijk 4G. Robin Entree heeft een maximale downloadsnelheid van 64 Kbps, Robin Junior een maximale downloadsnelheid van 0,8 Mbps, Robin Gewoon Snel een maximale downloadsnelheid van 2,0 Mbps, Robin Super Snel 4G een maximale downloadsnelheid van 15,0 Mbps, Robin Pijl Snel 4G een maximale downloadsnelheid van 25,0 Mbps, Robin Klein Zakelijk een maximale downloadsnelheid van 1,0 Mbps, Robin Zakelijk een maximale downloadsnelheid van 3,6 Mbps en bij Robin Zakelijk 4G een maximale downloadsnelheid van 25,0 Mbps. 

 
Is je vraag beantwoord?
Ja, naast het 3G netwerk maakt Robin Mobile ook gebruik van het 4G netwerk van KPN. Inmiddels heeft 40% van de mobiele telefoons de mogelijkheid om van het 4G netwerk gebruik te maken. Zowel het 3G netwerk als het 4G netwerk van KPN hebben een zeer goede landelijke dekking en staan bekend als zeer hoogwaardig. Robin Entree, Robin Gewoon Snel, Robin Klein Zakelijk en Robin Zakelijk maken uitsluitend gebruik van het 3G netwerk. De producten Robin Super Snel 4G, Robin Pijl Snel 4G en Robin Zakelijk 4G maken ook gebruik van het 4G netwerk.
Is je vraag beantwoord?
Ja, in principe wel. Er zijn echter wel situaties die van invloed kunnen zijn op de datasnelheid:

  1. Het type mobiele apparaat dat u gebruikt
  2. De drukte op het mobiele internet of een internetpagina
  3. Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk
  4. De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast
  5. Obstakels, zoals muren en gebouwen, tussen je mobiele apparaat en de zendmast
  6. De maximale snelheid die geboden wordt bij je product

​Wanneer je bijvoorbeeld binnen een betonnen gebouw bent, dan kan het zijn dat het signaal van het mobiele netwerk hierdoor zwakker wordt en de datasnelheid hierdoor ook afneemt. Een ander voorbeeld is wanneer je in de trein of auto zit. Doordat je je snel verplaatst van de ene zendmast naar de andere zendmast van het mobiele netwerk, kan het zijn dat dit ten koste gaat van de datasnelheid. Dit is de reden dat we maximaal haalbare snelheden weergeven en hier geen garanties voor kunnen geven; het blijft afhankelijk van diverse lokale omstandigheden en externe factoren.
Is je vraag beantwoord?
Wanneer je de SIM kaart per post hebt ontvangen, dien je deze eerst te activeren op de website. Dit doe je door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving en ter activatie je PUK code in te voeren. Als je dit gedaan hebt, dan kun je binnen 30 minuten je SIM kaart gebruiken. Mocht de SIM kaart dan nog niet werken, dan kan het zijn dat deze kapot is gegaan tijdens de verzending per post. We willen je vragen dan zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen, zodat we je een nieuwe SIM kaart kunnen toesturen.
Is je vraag beantwoord?
Nee, helaas heeft Robin Mobile geen BlackBerry diensten. Met de komst van de nieuwe BlackBerry 10 smartphones is de BlackBerry (RIM) dienst komen te vervallen en kan de Robin Mobile SIM kaart ook in deze nieuwe BlackBerry toestellen gewoon gebruikt worden. De SIM kaart op zich werkt wel in "oudere" BlackBerry mobiele telefoons, alleen werken de BlackBerry diensten, zoals PING en BlackBerry mail niet. Mobiel internet werkt uiteraard wel gewoon. Er is ook een gratis Robin Mobile app voor de BlackBerry beschikbaar. 
Is je vraag beantwoord?
Voor het ontvangen van SMS berichten hoef je niets te doen. De meeste mobiele telefoons laten op het display zien dat er een bericht is. Je ziet dan bijvoorbeeld een envelopje. Raadpleeg de handleiding van je mobiele telefoon hoe je kunt zien of er een SMS bericht is en hoe je dit kunt lezen. Het ontvangen van SMS berichten is gratis. Ook in het buitenland.
Is je vraag beantwoord?
Je kunt via SMS ook gebruik maken van allerlei betaalde diensten zoals weer- of file-informatie, voetbaluitslagen of stemmen bij grote tv-uitzendingen. Bij deze diensten betaal je naast de kosten voor het versturen van een SMS bericht ook kosten voor het ontvangen van een SMS bericht. De kosten voor het verzenden en ontvangen van een bericht zijn afhankelijk van de dienst die je gebruikt. Let er wel op dat je voor deze SMS diensten over EXTRA tegoed dient te beschikken.
Is je vraag beantwoord?
Je kunt dit deactiveren via http://www.payinfo.nl/ of door contact op te nemen met de aanbieder van de dienst zelf.
Is je vraag beantwoord?
Hoe je een SMS bericht verstuurt kun je nalezen in de handleiding van je mobiele telefoon. Je dient echter wel eerst het nummer van de SMS centrale op je mobiele telefoon in te stellen. Dit nummer is +316 53131313.
Is je vraag beantwoord?
Het kan zijn dat er sprake is van excessief of extreem gebruik en/of misbruik van je SIM kaart. We zijn dan genoodzaakt geweest om je SIM kaart te blokkeren voor verder gebruik. Wanneer wij zelf nog geen contact met je hebben opgenomen hierover, kun je ons uiteraard ook direct benaderen via de Klantenservice met de vraag wat er aan de hand is.
Is je vraag beantwoord?
Wanneer we na 30 dagen geen betaling van je hebben ontvangen voor een nieuwe periode, dan wordt je SIM kaart gedeactiveerd en is permanent onbruikbaar. Dit is een geautomatiseerd proces dat helaas niet ongedaan gemaakt kan worden. Je kunt dan nog wel binnen een periode van 30 dagen daarna je mobiele nummer over laten zetten naar een andere mobiel aanbieder. Ook is je eigen MyRobin omgeving niet meer beschikbaar. Wanneer je toch weer gebruik wilt maken van Robin Mobile, dan dien je een volledige nieuwe aanmelding op de bestelpagina bij Robin Mobile te doen.
Is je vraag beantwoord?
Ja, dat is mogelijk. Voor elk mobiel nummer dat aan je bankrekening gekoppeld is wordt een aparte MyRobin omgeving aangemaakt.
Is je vraag beantwoord?
Nee, helaas is het niet mogelijk om een duo SIM kaart te bestellen, aangezien we deze niet tot onze beschikking hebben.
Is je vraag beantwoord?
Roaming informatie kan worden uitgezet door de tekst “INFO UIT” te SMS’en naar de verkorte code 1330. SMS “INFO AAN” naar 1330 om deze weer aan te zetten.
Is je vraag beantwoord?
Je kunt dit deactiveren via http://www.payinfo.nl/ of door contact op te nemen met de aanbieder van de dienst zelf.
Is je vraag beantwoord?
De service die wij aan klanten verlenen is een service die wij zelf ook zouden mogen verwachten als klant bij een bedrijf. Klanten bepalen namelijk het succes van Robin Mobile en wij gaan tot het uiterste om de klant tevreden te stellen. Maar mocht het zijn dat je niet tevreden bent en je wilt een klacht indienen, dan kun je een e-mail sturen naar klacht@robinmobile.nl. Wij zorgen ervoor dat je binnen 6 uur een antwoord krijgt op je klachtmelding en waar mogelijk een oplossing voor je klacht. Mocht je nog niet tevreden zijn met de oplossing van de klacht, laat het ons dan weten want wij zullen al het mogelijke doen om je klacht op te lossen.
Is je vraag beantwoord?
Ja, de KPN netwerken die Robin Mobile gebruikt zijn volledig HD Voice geschikt. Je dient echter wel te beschikken over een mobiele telefoon die HD Voice ook daadwerkelijk ondersteunt.
Is je vraag beantwoord?
Ja, je kunt en mag ÉCHT ONBEPERKT je mobiel gebruiken, zonder limiet in MB's, SMS en MINUTEN met elke mobiele telefoon en/of tablet.

Lees alles over het gebruik van de SIM-kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Jazeker, je kunt als ZZP'er of kleine zelfstandige prima zakelijk gebruik maken van de Robin Zakelijk producten. Je hebt dan maandelijks ook de beschikking over een online factuur met BTW specificaties binnnen je MyRobin omgeving, zodat je ook de BTW terug kunt vorderen.
Is je vraag beantwoord?
Helaas biedt Robin Mobile geen Visual Voicemail aan. Dit product wordt momenteel sporadisch aangeboden door andere mobiele aanbieders. 
Is je vraag beantwoord?
Standaard worden geen SMS afleverrapporten aangeboden, maar individuele berichten daar kun je wel een afleverrapport van ontvangen. Om een afleverrapport te kunnen ontvangen dien je voor het bericht dat je wilt versturen de code *0# te typen, gevolgd door de rest van het tekstbericht.
Is je vraag beantwoord?
Wanneer je overstapt naar Robin Mobile met behoud van je huidige mobiele nummer, dan ga je als volgt te werk. Je meldt je aan op de bestelpagina van Robin Mobile en geeft bij je aanmelding aan dat je nummerbehoud wilt. Nadat je de SIM kaart hebt ontvangen, log je in op je eigen MyRobin omgeving om nummerbehoud definitief af te maken. Als dit succesvol is gedaan, dan wordt direct je abonnement bij je huidige mobiele aanbieder automatisch opgezegd en wordt het proces van je nummer overzetten gestart. Afhankelijk van een eventuele opzegtermijn bij je huidige mobiele aanbieder wordt je huidige mobiele nummer dan automatisch overgezet op je Robin Mobile SIM kaart. Heb je een prepaid nummer, dan kun je al binnen 3 werkdagen overstappen met behoud van je mobiele nummer. LET OP! Het is niet aan te raden om zelf het abonnement bij je huidige mobiele aanbieder op te zeggen, omdat dan de kans bestaat dat je huidige mobiele nummer verloren gaat en wij dit niet meer kunnen overzetten.
Is je vraag beantwoord?
Robin Mobile maakt gebruik van de kwalitatief hoogwaardige 3G en 4G netwerken van KPN met een zeer goede netwerkdekking. Hierdoor bieden we je uitstekend mobiel internet aan zodat je moeiteloos en zorgeloos van allerlei applicaties gebruik kunt maken. De datasnelheden die gehaald kunnen worden hangen af van meerdere factoren, zoals atmosferische omstandigheden, bebouwing, binnen- of buitenshuis, aantal gebruikers die van de antenne bij je in de buurt gebruik maken, enz. Maar om je een idee te geven van de mogelijkheden, hierbij een aantal voorbeelden van hoeveel data een bepaalde activiteit kost:
 
Activiteit: Dataverbruik:
E-mail versturen zonder bijlage 0,01 Mb per sec.
Whatsapp, Facebook, Twitter bericht versturen 0,01 Mb per sec.
Internetpagina via mobiel of via een app bekijken 0,05 Mb per sec.
Internetpagina normaal bekijken 0,3 Mb per sec.
Foto's uploaden of als e-mail bijlage versturen 0,3 Mb per sec.
Streaming muziek luisteren 0,3 Mb per sec.
YouTube filmpje bekijken 2,0 Mb per sec.
Skypen (video) op hoge kwaliteit 1,0 Mb per sec.
Applicaties (apps) downloaden of bijwerken 1,0 Mb per sec.
Is je vraag beantwoord?
KPN staat bekend om haar kwalitatief hoogwaardige 3G en 4G netwerken met een zeer goede dekking in Nederland. Zeer regelmatig vinden er ook verbeteringen aan de mobiele netwerken plaats. Wil je weten hoe de netwerkdekking van KPN bij jou in de buurt is? Dan kun je dit eenvoudig checken door naar de netwerkdekkingskaart gaan. Klik hier om naar de netwerkdekkingskaart van KPN te gaan: http://www.coveragechecker.nl
Is je vraag beantwoord?
Het doorschakelen naar een andere mobiel- of vast telefoonnummer is helaas niet mogelijk. Dit ter voorkoming dat de Robin Mobile SIM kaart wordt gebruikt als gratis telefooncentrale en/of doorschakeldienst. Bij de instellingen op de mobiele telefoon kunnen dan ook geen andere nummers worden ingeprogrammeerd, anders dan de standaard doorschakeling naar je voicemail. Wil je geen doorschakeling naar je voicemail? Dan kun je deze eventueel helemaal uitzetten door naar 1 2 3 3 9 te bellen. Wanneer iemand je belt en je bent niet bereikbaar, dan kan er geen voicemail worden achtergelaten. Voicemail aanzetten kan weer door naar 1 2 3 3 1 te bellen.
Is je vraag beantwoord?
Robin Mobile maakt gebruik van de kwalitatief hoogwaardige mobiele netwerken van KPN en biedt bij de verschillende producten verschillende datasnelheden aan. Dat is namelijk het enige verschil tussen de producten. Welk product het beste bij je past kun je heel eenvoudig bepalen op de pagina Producten. Afhankelijk van wat je met je mobiele telefoon wilt doen biedt Robin Mobile verschillende producten aan: Robin Entree, Robin Junior, Robin Gewoon Snel, Robin Super Snel 4G, Robin Pijl Snel 4G, Robin Klein Zakelijk, Robin Zakelijk en Robin Zakelijk 4G. Robin Entree heeft een maximale downloadsnelheid van 64 Kbps, Robin Junior een maximale downloadsnelheid van 0,8 Mbps, Robin Gewoon Snel een maximale downloadsnelheid van 2,0 Mbps, Robin Super Snel 4G een maximale downloadsnelheid van 15,0 Mbps, Robin Pijl Snel 4G een maximale downloadsnelheid van 25,0 Mbps, Robin Klein Zakelijk een maximale downloadsnelheid van 1,0 Mbps, Robin Zakelijk een maximale downloadsnelheid van 3,6 Mbps en bij Robin Zakelijk 4G een maximale downloadsnelheid van 25,0 Mbps. Wat je onderweg wilt doen met je mobiele telefoon bepaalt uiteindelijk welk product het beste bij je past. Let op! Wanneer je je binnen een WiFi omgeving, bijvoorbeeld thuis of op kantoor bevindt, dan kun je uiteraard alle applicaties op je mobiele telefoon moeiteloos gebruiken.

Lees alles over het gebruik van de SIM-kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Ja, dat is mogelijk. Je kunt wisselen tussen de diverse Robin Mobile producten. Sowieso betekent het altijd ÉCHT ONBEPERKT je mobiel gebruiken zonder limiet in MB's, SMS en MINUTEN! Het verschil tussen de producten zit alleen in de datasnelheid en je kunt maandelijks moeiteloos wisselen tussen de verschillende producten. Voor wisselen naar de Robin Zakelijk producten hebben we wel een geldige inschrijving bij de Kamer van Koophandel nodig.  Wil je wisselen naar een hogere- of lagere datasnelheid dan kun je dit aangeven door je mobiele nummer en PUK code te sturen naar onze klantenservice via klantenservice@robinmobile.nl. Een aanpassing naar een hogere snelheid kunnen we al binnen 30 minuten voor je regelen. Een aanpassing naar een lagere snelheid gaat altijd pas in op de dag van de eerst volgende betaalde periode.  Wil je overstappen op de Robin Zakelijk producten? Dan is dit uiteraard ook mogelijk. Ook dit kun je aangeven door contact op te nemen met onze klantenservice en/of een mail te sturen naar klantenservice@robinmobile.nl
Is je vraag beantwoord?
Het enige verschil tussen deze producten is de datasnelheid. Want voor alle producten geldt dat je ÉCHT ONBEPERKT je mobiel kunt gebruiken zonder limiet in MB's, SMS en MINUTEN! Wat je dagelijks onderweg op je mobiele telefoon wilt doen bepaalt uiteindelijk wel product het beste bij je past. Kortom, voor iedere gebruiker is het persoonlijke gebruik van de mobiele telefoon bepalend voor welk product het beste bij je past. We helpen je graag de juiste keuze te maken en op de pagina Producten kun je ook heel eenvoudig bepalen, welk product het beste bij je past. 
Is je vraag beantwoord?
Wanneer je je binnen een WiFi omgeving, bijvoorbeeld thuis of op kantoor, bevindt dan kun je uiteraard alle applicaties op je mobiele telefoon moeiteloos gebruiken. Dit staat namelijk los van je mobiele internetverbinding. De mobiele internetverbinding en de geboden datasnelheden zijn alleen van belang wanneer je onderweg bent en je niet met een WiFi netwerk verbonden bent.
Is je vraag beantwoord?
Nee, MMS wordt helaas sinds januari 2015 niet meer ondersteund. Inmiddels is MMS de afgelopen jaren volledig overgenomen door allerlei applicaties die sneller, gebruiksvriendelijker en gratis zijn. Voorbeelden hiervan zijn Whatsapp, Facebook, Twitter, Ping, etc. waarmee onder andere bestanden en foto's makkelijker en sneller verstuurd kunnen worden. Dat is de reden dat KPN ervoor gekozen heeft om MMS niet meer te ondersteunen op hun netwerk.
Is je vraag beantwoord?
Jazeker, dat is mogelijk. Wanneer je in het vervolg je maandbedrag vanaf een andere rekening wilt laten incasseren, dan kun je het nieuwe bankrekeningnummer eenvoudig wijzigen in je eigen MyRobin omgeving. Je dient ter verificatie dan een 1 cent iDEAL transactie te doen en binnen enkele minuten is dan je bankrekeningnummer permanent gewijzigd. Wil je éénmalig het bedrag vanaf een ander bankrekeningnummer betalen omdat de automatische incasso niet gelukt is, dan kun je via internetbankieren het bedrag ook direct overmaken naar Robin Mobile. Je maakt dan het maandbedrag over op ABN AMRO rekeningnummer NL25ABNA0462550915 ten name van Robin Mobile Nederland, onder vermelding van je mobiele nummer. Let er wel op dat het overmaken via internetbankieren altijd 2 werkdagen duurt voordat Robin Mobile het bedrag op de rekening krijgt bijgeschreven en dat in het weekend transacties met internetbankieren door de banken niet worden verwerkt. Betalingen via iDEAL worden wel 24 uur per dag, 7 dagen per week, real-time verwerkt.
Is je vraag beantwoord?
Jazeker, het is mogelijk om je huidige mobiele nummer te vervangen door een nieuw mobiel nummer. De kosten hiervoor bedragen € 9,95. Wil je een nieuw mobiel nummer hebben, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice, huidige mobiele nummer en PUK code toe te sturen, en maken we dit binnen 30 minuten voor je in orde zodat je binnen die tijd direct gebruik kunt gaan maken van je nieuwe mobiele nummer. Hiervoor heb je geen nieuwe SIM kaart nodig. Je oude nummer komt dan definitief te vervallen. 
Is je vraag beantwoord?
Dit is mogelijk. Wanneer je bijvoorbeeld voor een aantal maanden naar het buitenland gaat en geen gebruik maakt van je mobiele nummer, maar bij terugkomst er wel weer gebruik van wilt maken, dan kun je je mobiele nummer tijdelijk on-hold (pauze) zetten. Je betaalt dan niet je maandelijkse vaste kosten, maar vooraf een fee van € 4,95 per maand om je mobiele nummer beschikbaar te houden voor later. Dit is mogelijk voor een maximale periode van 6 maanden achter elkaar. Om dit te doen kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Dat klopt, we hebben ook producten voor de zakelijke gebruikers. Je kunt je als zakelijke gebruiker aanmelden als je een inschrijving bij de Kamer van Koophandel hebt. Je profiteert met de Robin Zakelijk producten o.a. van een duidelijk maandelijkse online factuur voor de kosten met daarbij de BTW specificatie. Kortom, als zakelijke gebruiker heb je met de Robin Zakelijk producten de zekerheid van een vast bedrag per maand betalen en onbeperkt MB's, SMS en MINUTEN gebruiken. Da's pas zekerheid! Je kunt ook probleemloos overstappen van het consumentenproduct naar de Robin Zakelijke producten. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Ja, dat kan. Als je nu al klant bent en je wilt overstappen naar een Robin Zakelijk product, dan is dit heel snel geregeld. Hiervoor heb je een inschrijving bij de Kamer van Koophandel nodig en als je dit aan onze klantenservice doorgeeft, dan kunnen we dit met ingang van de eerstvolgende periode voor je in orde maken.
Is je vraag beantwoord?
Bij de consumenten producten kun je alleen één overzicht krijgen van alle betaalde perioden. Bij de Robin Zakelijk producten kan dit per periode of zelfs per maand worden geselecteerd, met een duidelijke BTW specificatie. Robin Mobile heeft hier een aparte facturatietool voor ontwikkeld die alleen voor de Robin Zakelijk producten beschikbaar zijn. Daarnaast stelt de Belastingdienst eisen aan zakelijke producten en zijn de Robin Zakelijk producten afgestemd met de Belastingdienst op BTW teruggave, etc.  
Is je vraag beantwoord?
Het gebruik van HotSpot en het aanmaken daarvan op een mobiele telefoon of tablet, ook wel tethering genaamd, is gewoon toegestaan. Deze functionaliteit is inmiddels op veel telefoons of tablets aanwezig en staan in principe los van je SIM kaart. Let erop dat je na gebruik van de HotSpot deze ook weer uitschakeld om excessief en/of extreem gebruik te voorkomen. Lees hierover meer op de pagina Gebruik.
Is je vraag beantwoord?
Bij je aanmelding verloopt de eerste betaling via iDEAL en op hetzelfde moment doen we ook de verificatie van je bankrekeningnummer. Omdat deze verificatie nodig is, is iDEAL de enige betaalmogelijkheid bij je aanmelding. Daarna verloopt de betaling voor de maandelijkse periode via automatische incasso zodat je nooit meer hoeft om te kijken naar je betaling. Telkens zes werkdagen voordat je betaalde periode afloopt doen we deze automatische incasso voor de volgende periode. Wil je dat het bedrag van een ander bankrekeningnummer wordt afgeschreven? Dan kun je eenvoudig je bankrekeningnummer wijzigen binnen je eigen MyRobin omgeving.
Is je vraag beantwoord?
Als klant heb je het recht de overeenkomst te ontbinden (herroepen) binnen 14 dagen nadat je de aanmelding bij Robin Mobile hebt gedaan. Dit zogenaamde herroepingsrecht of ontbindingsrecht is bij wet geregeld. Wil je binnen 14 dagen na aanmelding hiervan gebruik maken en je hebt de SIM kaart nog niet geactiveerd, dan dien je hiervoor het speciale formulier in te vullen. Dit formulier kun je terugvinden in je MyRobin omgeving bij "Mijn Gegevens" als bijlage van de Algemene Voorwaarden die daar als PDF document staat. Op dit formulier tref je ook de instructies aan voor het versturen van het formulier. Heb je de SIM kaart al ontvangen? Dan kunnen de kosten van de SIM kaart helaas niet worden vergoed omdat de verstuurde/ontvangen SIM kaart na opzegging waardeloos is geworden. 
Is je vraag beantwoord?
Als consument heb je het recht om binnen 14 dagen na je aanmelding de overeenkomst te herroepen, ook wel ontbindingsrecht genoemd. Dit speciale formulier hiervoor kun je terugvinden in je MyRobin omgeving bij "Mijn Gegevens" als bijlage van de Algemene Voorwaarden die daar als PDF document staat. Op dit formulier tref je ook de instructies aan voor het versturen van het formulier. Heb je de SIM kaart al ontvangen of is deze inmiddels verstuurd? Dan kunnen de kosten van de SIM kaart helaas niet worden vergoed omdat de SIM kaart na opzegging waardeloos is geworden. 
Is je vraag beantwoord?
Er zijn meerdere oorzaken die ertoe kunnen leiden dat je een slechte internetverbinding of lage datasnelheid hebt. Deze oorzaken liggen veelal niet aan het mobiele netwerk maar worden veroorzaakt door het toestel zelf. Vandaar dat we je een aantal tips geven om uit te voeren zodat je weer snel kunt genieten van een goede datasnelheid:
 
  • Controleer als eerste of je de laatste softwareversie al hebt gedownload. Hier staan namelijk vaak de laatste provider updates in
  • Zet je toestel helemaal uit en indien mogelijk, verwijder de SIM kaart uit je toestel en plaats deze na 10 minuten weer terug
  • Controleer of bij je mobiele data instellingen de APN op portalmmm.nl staat. Zo niet, dan dien je deze aan te passen
  • Controleer of alle instellingen voor mobiel internet goed in je toestel staan en pas deze eventueel aan waar nodig
  • Zet eventueel handmatig de instellingen aan hand van deze link in je toestel. Klik hier voor de link.
Bij elke aanpassing die je bij de instellingen doet, dien je daarna je toestel opnieuw op te starten om ervoor te zorgen dat de aanpassingen ook daadwerkelijk worden opgeslagen. In het scherm van je toestel dien je het teken 3G, H, H+ of 4G te zien. De H staat voor HSDPA en wordt ook wel 3G+ genoemd omdat dit een nog betere netwerkdekking is dan gewoon 3G. 

Wat algemene tips! Zet regelmatig, bijvoorbeeld 's nachts, je toestel volledig uit. Wanneer je toestel langdurig aanstaat, dan kan het voor komen dat de software vastloopt en daardoor een negatieve invloed kan hebben op de ontvangst. Wanneer je je toestel voor wat langere tijd uitzet, dan worden ook alle apps die van je mobiele internetverbinding gebruik maken, volledig afgesloten.

Helpen al deze aanwijzigingen en tips niet, neem dan gerust contact op met de Klantenservice
Is je vraag beantwoord?
Je SIM kaart activeren voor eerste gebruik doe je door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving met de gegevens die je hebt ontvangen in de welkomstmail nadat je je hebt aangemeld. Nadat je ingelogt bent op je MyRobin omgeving dien je door middel van het ingeven van de PUK code de SIM kaart te activeren. Ongeveer 20 minuten daarna zal je SIM kaart geactiveerd zijn, kun je de SIM kaart in je telefoon doen en is deze klaar voor gebruik. 
Is je vraag beantwoord?
Dit probleem komt nogal eens voor als je mobiele telefoon langere tijd heeft aangestaan en wijst er vaak op dat de software is vastgelopen. Je kunt dit probleem veelal verhelpen door je mobiele telefoon helemaal uit te zetten, de SIM kaart te verwijderen en na 10 minuten weer terug te plaatsen, start daarna je mobiele telefoon opnieuw op. In de meeste gevallen komt je internetverbinding dan weer volledig terug. Het is sowieso sterk aan te raden om je mobiele telefoon regelmatig even uit te zetten voor een langere duur. 
Is je vraag beantwoord?
Dit probleem wordt veelal veroorzaakt doordat er verschillende applicaties tegelijkertijd op je mobiele telefoon actief zijn. In de meeste gevallen kan dit probleem opgelost worden door je mobiele telefoon uit te zetten, de SIM kaart te verwijderen en na 10 minuten weer terug te plaatsen, start daarna je mobiele telefoon opnieuw op. In de meeste gevallen komt je internetverbinding dan weer volledig terug. Het is sowieso sterk aan te raden om je mobiele telefoon regelmatig even uit te zetten voor een langere duur. 
Is je vraag beantwoord?
Om een nieuw wachtwoord aan te vragen klik je bij het inloggen op je MyRobin omgeving op "wachtwoord vergeten". Er wordt dan binnen 10 minuten een nieuw wachtwoord verstuurd naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je aanmelding. Je ontvangt dan een tijdelijk wachtwoord dat je direct dient aan te passen naar een eigen wachtwoord. Het is om veiligheidsredenen niet mogelijk om je nieuwe wachtwoord te versturen naar een alternatief e-mailadres.
Is je vraag beantwoord?
Het kan zijn dat je je recentelijk als ondernemer hebt aangemeld bij de Kamer van Koophandel en dat je gegevens nog niet zijn verwerkt in de landelijke database. We willen je in dit geval vragen om contact op te nemen met onze Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Het aanmaken van een HotSpot op je mobiele telefoon is een hardwarefunctionaliteit en staat verder los van je SIM kaart. Hoe je een HotSpot aan kunt maken zal dan ook per mobiele telefoon of tablet verschillen. Je dient hiervoor de handleiding van je mobiele telefoon of tablet erop na te slaan om deze functionaliteit eventueel te gebruiken. 
Is je vraag beantwoord?
Nee, helaas is dit niet mogelijk omdat de datum van de automatische incasso voor de volgende periode afhankelijk is van het moment dat je de SIM kaart voor het eerst hebt geactiveerd.
Is je vraag beantwoord?
Bij aanmelding betaal je inderdaad al voor de eerste maand + de eenmalige kosten voor de SIM kaart. Je betaalde periode gaat echter pas van start op het moment dat je de Robin Mobile SIM kaart activeert. Wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd dan activeer je de SIM kaart ook pas op het moment dat je huidige mobiele nummer wordt overgezet. Op die manier heb je ook geen dubbele kosten. 
Is je vraag beantwoord?
Bij aanmelding betaal je inderdaad al voor de eerste maand + de eenmalige kosten voor de SIM kaart. Je betaalde periode gaat echter pas van start op het moment dat je de Robin Mobile SIM kaart activeert. Wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd dan activeer je de SIM kaart ook pas op het moment dat je huidige mobiele nummer wordt overgezet. Heb je geen nummerbehoud aangevraagd? Dan kun je de SIM kaart activeren op het moment dat het je uitkomt. Pas als je de SIM kaart activeert gaat je al betaalde periode van start.
Is je vraag beantwoord?
Bij aanmelding betaal je éénmalig via een iDEAL transactie. Zodra je de SIM kaart activeert gaat je betaalde periode van start. Zes (6) werkdagen voordat je betaalde periode afloopt doen we de automatische incasso voor de volgende periode van een maand. De datum van de incasso hangt dus af van de datum dat je de SIM kaart geactiveert hebt. Helaas is deze incassodatum daardoor niet te wijzigen.
Is je vraag beantwoord?
Allereerst heten we je dan uiteraard van harte welkom bij Robin Mobile. Je dient nu naar de pagina Producten te gaan om je gewenste product te kiezen en direct te koppelen aan de SIM kaart die je bij Primera hebt aangeschaft (vanaf eind september 2016). Bij de aanmelding vink je aan, "Ja, ik heb al een Robin Mobile SIM pakket gekocht". Er wordt dan gevraagd om het (tijdelijke) mobiele nummer + SIM kaart nummer (ICCID) die je terug kunt vinden in de SIM pack die je hebt aangeschaft bij één van de Primera winkels. Op dat moment wordt direct je SIM kaart gekoppeld aan het product dat je gekozen hebt.
Is je vraag beantwoord?
Bij aanmelding voldoe je de eerste betaling via iDEAL. Het bankrekeningnummer dat je gebruikt met de iDEAL betaling zal daarna gebruikt worden om de automatische incasso voor een volgende periode van een maand te doen. Zes (6) werkdagen voordat je betaalde periode afloopt doen we de incasso voor de volgende periode van een maand. Wanneer je de automatische incasso vanaf een andere bankrekening wilt laten doen, dan kun je ten allen tijden je bankrekeningnummer wijzigen in je MyRobin omgeving bij Mijn Gegevens.
Is je vraag beantwoord?
Met Robin Entree kun je ÉCHT onbeperkt mobiel bellen en SMS’en naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland. Daarnaast kun je onbeperkt MB’s gebruiken met een datasnelheid van maximaal 64 Kbps. Deze snelheid is alleen geschikt voor messaging apps zoals Whatsapp, Twitter en iMessage. Robin Entree is niet geschikt voor bijvoorbeeld mailen, browsen, internet bellen, streaming audio beluisteren,  streaming video bekijken en YouTube gebruiken.  Klik hier voor een overzicht wat er mogelijk is met Robin Entree.
Is je vraag beantwoord?
Met Robin Junior kun je ÉCHT onbeperkt mobiel bellen en SMS’en naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland. Daarnaast kun je onbeperkt MB’s gebruiken met een datasnelheid van maximaal 0,8 Mbps. Deze snelheid is geschikt voor apps zoals Whatsapp, Twitter en Facebook. Ook kun je prima mailen en browsen.  Robin Junior is eventueel ook geschikt voor bijvoorbeeld streaming video bekijken en YouTube gebruiken, echter heb je dan wel een lage kwaiteit video. Klik hier voor een overzicht wat er mogelijk is met Robin Junior.
 
Is je vraag beantwoord?
Wanneer je mobiele internet in het buitenland niet werkt, ondanks dat je EXTRA tegoed hebt, dan kan het zijn dat er iets niet juist staat bij de instellingen in je telefoon. Dit kun je eenvoudig aanpassen door de onderstaande stappen te doorlopen.

Heb je een iPhone, loop dan deze instellingen na (en eventeel aanpassen) aan de hand van de volgende stappen:
  • Ga naar het Startscherm.
  • Kies Instellingen.
  • Kies Mobiel netwerk.
  • Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
  • Opties mobiele data (roaming UIT) klik hierop om door te gaan naar volgende stap
  • Kies bij Gesprekken en Data voor 3G
  • Dataroaming AAN
  • Schakel EU internet UIT
  • Kies Mobiel datanetwerk.
  • Vul bij Mobiele Data bij APN portalmmm.nl in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.
  • Kies Terug.
  • Daarna het toestel uit- en weer aanzetten om de instellingen op te slaan

Heb je een Android telefoon, loop dan deze instellingen na (en eventueel aanpassen aan de hand van de volgende stappen:
  • Ga naar Instellingen
  • Kies Meer netwerken
  • Kies daarna Mobiele netwerken
  • Schakel Mobiele gegevens in
  • Vul bij APN portalmmm.nl in
  • Schakel Roaming in
  • Ga terug naar Mobiele netwerken
  • Kies daar alleen 3G/2G/WCDMA als netwerk (geen LTE of 4G)
  • Sla de instellingen op

Trefwoorden: mobiel internet buitenland, internetten in het buitenland, internetten buitenland

Is je vraag beantwoord?
Wil je vanuit het buitenland EXTRA tegoed aanschaffen, dan kun je dit doen vanuit de Robin Mobile app. Een andere mogelijkheid is om in te loggen op je eigen MyRobin omgeving vanaf een computer. Maar het makkelijkste is om een SMS met de tekst “EXTRA” te sturen naar 7171. Binnen 20 minuten staat er dan € 14,95 aan EXTRA tegoed op je telefoon. Let er op dat je per SMS maar 1x per dag EXTRA tegoed kunt aanschaffen.
Is je vraag beantwoord?
Ja, het is mogelijk om in de meeste landen ter wereld gebruik te maken van het 3G mobiele internet. Let er wel op dat de kwaliteit van het mobiele internet sterk kan wisselen per land. We hebben in Nederland kwalitatief hoogwaardige netwerken die tot de beste ter wereld behoren. Omdat de kwaliteit van de mobiele netwerken in het buitenland sterk wisselen kunnen helaas geen garanties gegeven worden voor behaalde datasnelheden. Wil je in het buitenland gebruik maken van internet, dan adviseren we je de tips die we je hierover geven goed te lezen. Deze kun je terugvinden op de pagina EXTRA tegoed.
Is je vraag beantwoord?
Om naar het buitenland te kunnen SMS’en of bellen heb je EXTRA tegoed nodig. Daarmee SMS of bel je heel voordelig naar elke bestemming ter wereld. EXTRA tegoed kun je eenvoudig aanschaffen door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving of door naar de Robin Mobile app te gaan en aan te geven dat je EXTRA tegoed wilt aanschaffen. Dit kan voor een bedrag tussen € 9,95 en € 49,95. Maar het makkelijkste is om een SMS met de tekst “EXTRA” te sturen naar 7171. EXTRA tegoed van € 14,95 kun je per SMS 1x per dag aanschaffen en je maximale saldo mag € 150,- zijn. De tarieven voor het SMS’en of bellen naar het buitenland vind je op EXTRA tegoed.
Is je vraag beantwoord?
Om in het buitenland te kunnen SMS’en of bellen heb je EXTRA tegoed nodig. Daarmee SMS of bel je heel voordelig in elk land ter wereld. Vooral belangrijk als je bijvoorbeeld op vakantie gaat. EXTRA tegoed kun je eenvoudig aanschaffen door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving of door naar de Robin Mobile app te gaan en aan te geven dat je EXTRA tegoed wilt aanschaffen. Dit kan voor een bedrag tussen € 9,95 en € 49,95. Maar het makkelijkste is om een SMS met de tekst “EXTRA” te sturen naar 7171. EXTRA tegoed van € 14,95 kun je per SMS 1x per dag aanschaffen en je maximale saldo mag € 150,- zijn. Let op! Wil je vanuit het buitenland EXTRA tegoed aanschaffen? Dan kun je dit alleen doen vanuit de Robin Mobile app wanneer je lokaal met een Wi-Fi netwerk verbonden bent. Een andere mogelijkheid is om in te loggen op je eigen MyRobin omgeving vanaf een computer. Maar het makkelijkste is om een SMS met de tekst “EXTRA” te sturen naar 7171. De tarieven voor het SMS’en of bellen in het buitenland vind je op EXTRA tegoed.
Is je vraag beantwoord?
In het buitenland ben je te bereiken op hetzelfde mobiele nummer als waarop je in Nederland te bereiken bent. Dus zonder toevoegingen. Let op! Als je in het buitenland op je mobiele nummer gebeld wordt, betaal je zelf een deel van de kosten. De persoon die jou belt, kan namelijk niet altijd weten waar je je bevindt en betaalt alleen de kosten binnen Nederland. Je kunt in het buitenland dan ook alleen gebeld worden als je voldoende EXTRA tegoed hebt. De gesprekskosten van Nederland naar het land waar je je bevindt, worden automatisch van je EXTRA tegoed afgeschreven.
Is je vraag beantwoord?
Het versturen van een SMS bericht gaat op dezelfde manier als in Nederland. Dit is alleen mogelijk als je voldoende EXTRA tegoed hebt. De kosten voor het versturen van een SMS worden automatisch van je EXTRA tegoed afgeschreven.
Is je vraag beantwoord?
  1. Toets 00 of +, gevolgd door de landencode van het land waar je naartoe wilt bellen.
  2. Toetst het netnummer zonder de eerste 0.
  3. Toets het abonneenummer.
  4. Druk op de beltoets.
De verbinding wordt nu tot stand gebracht. Voor een volledig overzicht van alle internationale bestemmingen en bijbehorende tarieven ga je naar EXTRA tegoed.
Is je vraag beantwoord?
Soms komt het voor dat er geen roaming overeenkomst is met bepaalde mobiele aanbieders in bepaalde landen. Je kunt dan waarschijnlijk wel op een andere manier bellen vanuit dat land. Je gaat dan als volgt te werk. Je wilt bijvoorbeeld naar iemand in Nederland bellen met het nummer 06 12345678. Toets dan *100* direct gevolgd door het 31612345678. Toets dan op de beltoets. De verbinding wordt dan verbroken en je wordt 'teruggebeld' door de persoon die je wilt bellen. De kosten van het gesprek zijn gewoon voor jou en niet voor degene die je belt. Als dit niet lukt, kun je in plaats van 31 ook gewoon het hele 10 cijferige telefoonnummer 06 12345678 invullen en dan op de beltoets.
Is je vraag beantwoord?
Buiten de EU betaal je € 1,99 per MB voor mobiel internet. Dat is heel veel geld dat ook Robin Mobile aangerekend krijgt vanuit de buitenlandse providers, dus zorg er vooral voor dat je mobiel internet altijd uit hebt staan zodra je de grens over gaat. Maak zoveel mogelijk gebruik van de (gratis) WiFi netwerken die tegenwoordig vrijwel overal beschikbaar zijn. Lees ook de tips die we je geven over gebruik van het mobiele internet in het buitenland op de pagina EXTRA tegoed.
Is je vraag beantwoord?
Dit is per land en per mobiele aanbieder in dat land verschillend. Hier is niet, net zoals in Nederland, een standaard maximale downloadsnelheid voor aan te geven. Wel is het zo dat je standaard gebruik maakt van het 3G netwerk in het buitenland.
Is je vraag beantwoord?
Om in het buitenland mobiel te kunnen internetten heb je EXTRA tegoed nodig. EXTRA tegoed kun je eenvoudig aanschaffen door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving of door naar de Robin Mobile app te gaan en aan te geven dat je EXTRA tegoed wilt aanschaffen. Dit kan voor een bedrag tussen € 9,95 en € 49,95. Maar het makkelijkste is om een SMS met de tekst “EXTRA” te sturen naar 7171. EXTRA tegoed van € 14,95 kun je per SMS 1x per dag aanschaffen en je maximale saldo mag € 150,- zijn. Let op! Wil je vanuit het buitenland EXTRA tegoed aanschaffen? Dan kun je dit alleen doen vanuit de Robin Mobile app wanneer je lokaal met een Wi-Fi netwerk verbonden bent. Een andere mogelijkheid is om in te loggen op je eigen MyRobin omgeving vanaf een computer. Maar het makkelijkste is om een SMS met de tekst “EXTRA” te sturen naar 7171. De tarieven voor mobiel internetten in het buitenland vind je op EXTRA tegoed.

Trefwoorden: mobiel internet buitenland, internetten in het buitenland, internetten buitenland

Is je vraag beantwoord?
EXTRA tegoed heb je nodig om in- en naar het buitenland te kunnen SMS’en of bellen of om naar speciale (0900) premium- of servicenummers te kunnen SMS’en en bellen. Omdat de kosten van deze speciale diensten sterk in prijs verschillen kunnen deze niet binnen het ÉCHT ONBEPERKT aanbod vallen.
Is je vraag beantwoord?
Je kunt je EXTRA tegoed vanuit binnen- en buitenland op 3 manieren opvragen. Door * 1 0 1 # in te toetsen op je mobiele telefoon, krijg je binnen enkele seconden het saldo op het scherm van je mobiele telefoon te zien. Maar je kunt ook inloggen op je eigen MyRobin omgeving. Daar tref je een overzicht aan van het saldo van je EXTRA tegoed en daarnaast een overzicht van het gebruik van het EXTRA tegoed. De derde manier is door naar de Robin Mobile app op je mobiele telefoon te gaan en deze te openen. 
Is je vraag beantwoord?
Je kunt heel eenvoudig het EXTRA tegoed aanschaffen binnen je eigen MyRobin omgeving of door een SMS naar 7171 met de tekst “EXTRA” te sturen. Bijvoorbeeld voordat je op vakantie gaat. Per dag kun je per SMS maximaal 1x EXTRA tegoed van € 14,95 aanschaffen. Het is ook mogelijk om dit via de Robin Mobile app te doen. EXTRA tegoed aanschaffen via MyRobin of via de Robin Mobile app kun je doen voor bedragen tussen de € 9,95 en € 49,95. In alle gevallen wordt het EXTRA tegoed binnen 15 minuten bijgeschreven. Het bedrag van € 14,95 wordt via automatische incasso van je rekening afgeschreven op het moment dat je € 14,95 via SMS aanschaft. Wanneer je het EXTRA tegoed via MyRobin of de Robin Mobile app aanschaft dien je het bedrag door middel van een iDeal transactie te voldoen en kun je dit meerdere malen per dag aanschaffen.
Is je vraag beantwoord?
Je kunt je EXTRA tegoed vanuit binnen- en buitenland op 3 manieren opvragen. Door * 1 0 1 # in te toetsen op je mobiele telefoon, krijg je binnen enkele seconden het saldo op het scherm van je mobiele telefoon te zien. Maar je kunt ook inloggen op je eigen MyRobin omgeving. Daar tref je een overzicht aan van het saldo van je EXTRA tegoed en daarnaast een overzicht van het gebruik van het EXTRA tegoed. De derde manier is door naar de Robin Mobile app op je mobiele telefoon te gaan en deze te openen. 
Is je vraag beantwoord?
Je EXTRA tegoed is onbeperkt houdbaar. Je hoeft dit tegoed dus niet voor een bepaalde datum te gebruiken. We adviseren je dan ook om direct als je je SIM kaart activeert, EXTRA tegoed aan te schaffen. Dit kun je heel eenvoudig doen via MyRobin of de gratis app. Let op, bij opzegging of overstap naar een andere provider komt eventueel resterend EXTRA tegoed te vervallen dus zorg ervoor dat je dit voor die tijd verbruikt. 
Is je vraag beantwoord?
Het maximale saldo EXTRA tegoed dat op je mobiele telefoon kan staan is € 150,-. Deze limiet is ingesteld voor je eigen bescherming en veiligheid. Want mocht je onverhoopt je mobiele telefoon verliezen of wordt hij gestolen, dan kan nooit meer dan het bedrag dat op dat moment in het EXTRA tegoed staat worden verbruikt.
Is je vraag beantwoord?
Om naar speciale (0900) premium- of servicenummers te kunnen SMS’en of bellen heb je EXTRA tegoed nodig. EXTRA tegoed kun je eenvoudig aanschaffen door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving of door naar de Robin Mobile app te gaan en aan te geven dat je EXTRA tegoed wilt aanschaffen. Dit kan voor een bedrag tussen € 9,95 en € 49,95. Maar het makkelijkste is om een SMS met de tekst “EXTRA” te sturen naar 7171. EXTRA tegoed van € 14,95 kun je per SMS 1x per dag aanschaffen en je maximale saldo kan € 150,- zijn. De tarieven voor het bellen of SMS’en naar speciale servicenummers vind je op EXTRA tegoed.
Is je vraag beantwoord?
  1. Toets 00 of +, gevolgd door de landencode.
  2. Toets het netnummer zonder de eerste 0.
  3. Toets het abonneenummer.
  4. Druk op de beltoets.
De verbinding wordt nu tot stand gebracht. Voor een volledig overzicht van alle internationale bestemmingen en bijbehorende tarieven ga je naar EXTRA tegoed.
Is je vraag beantwoord?
Speciale premium- of servicenummers zijn veelal commerciële, betaalde SMS diensten of telefoonnummers die je kunt SMS’en of bellen en die een commercieel belang/doel hebben. De nummers zijn veelal 0900 nummers. Je moet hierbij denken aan commerciële nummers voor bijvoorbeeld amusement, nieuws, file informatie, voting, etc. De tarieven hiervoor worden door de aanbieder van deze premium- of servicenummers zelf bepaald en niet door Robin Mobile. Ook betaal je geen extra toeslag voor het SMS'en en bellen naar dergelijke nummers. Lees hier meer over op de pagina EXTRA
Is je vraag beantwoord?
EXTRA tegoed is een soort prepaid tegoed die je van tevoren en op elk gewenst moment kunt aanschaffen. EXTRA tegoed heb je nodig als je gebruik wilt maken van de volgende diensten:
 
  • Bellen en SMS'en naar speciale (0900) premium- of servicenummers
  • Bellen en SMS'en naar het buitenland
  • Bellen en SMS'en in het buitenland
  • Mobiel internetten in het buitenland
  • Gebeld kunnen worden in het buitenland
Wil je weten wat de kosten voor deze diensten zijn die je betaalt vanuit je EXTRA tegoed? Of wil je weten hoe het werkt? Ga dan naar de pagina EXTRA tegoed waar je een volledig overzicht aantreft van de kosten en informatie over het gebruik van EXTRA tegoed.
Is je vraag beantwoord?
Het kan zijn dat je telefoon voorzien is van een SIM lock. Dit is een digitaal slot waardoor je niet direct gebruik kunt maken van je Robin Mobile SIM kaart. Om te controleren of je mobiele telefoon is voorzien van een SIM lock, plaats je de SIM kaart in je mobiele telefoon. Als na het aanzetten van je mobiele telefoon en het intoetsen van de PIN code de mededeling "SIM geweigerd" verschijnt, heeft je mobiele telefoon waarschijnlijk een SIM lock. Je kunt deze door je oude mobiele aanbieder laten verwijderen. Is je mobiele telefoon ouder dan twee jaar, dan is dit zelfs gratis. Is je mobiele telefoon jonger dan twee jaar, informeer dan bij je oude mobiele aanbieder naar de kosten voor het opheffen van de SIM lock.
Is je vraag beantwoord?
De SIM kaart is tegen misbruik beveiligd met een pincode. Standaard is de PIN code ingesteld op 0 0 0 0. We raden aan om deze zo snel mogelijk te veranderen in een persoonlijke PIN code. Voor het veranderen van je PIN code kun je gaan naar de pagina SIM kaart. Als je je PIN code driemaal verkeerd hebt ingetoetst, wordt de SIM kaart geblokkeerd. Deze blokkering hef je op met de PUK code. Deze vind je op de plastic kaart van je SIM kaart of door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving.
Is je vraag beantwoord?
Je kunt een nieuwe SIM kaart bestellen bij Robin Mobile door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving. Je oude SIM kaart komt dan te vervallen en je ontvangt een nieuwe SIM kaart met je huidige mobiele nummer. De kosten voor een nieuwe SIM kaart bedragen € 4,95. De nieuwe SIM kaart die je ontvangt is een zogenaamde triple SIM kaart wat betekent dat deze geschikt is voor alle mobiele telefoons.
Is je vraag beantwoord?
Je SIM kaart is in principe onbeperkt geldig. Maar wanneer we op de laatste dag van de 30 daagse periode nog geen betaling voor de nieuwe periode hebben ontvangen, dan kun je de volgende dag zelf niet meer mobiel internetten, SMS’en of bellen. Ook kun je geen gebruik maken van je eventuele EXTRA tegoed. Je kunt dan alleen nog gesprekken en SMS berichten ontvangen en gebruik maken van noodnummers. Je hebt dan nog 30 dagen de tijd om alsnog te betalen en zodoende weer te kunnen genieten van ÉCHT ONBEPERKT je mobiel gebruiken zonder limiet in MB's, SMS en MINUTEN. Om te betalen dien je in te loggen op je eigen MyRobin omgeving en een iDeal betaling te doen door op de betaalbutton te klikken. Je nieuwe periode van 30 dagen gaat dan gelijk in en je kunt automatisch binnen 20 minuten weer je mobiele telefoon volledig gebruiken. Ook je eventuele EXTRA tegoed is weer direct beschikbaar. Wanneer Robin Mobile echter ook na deze 30 dagen geen betaling heeft ontvangen, dan wordt je SIM Only kaart onbruikbaar en heb je nog 30 dagen de tijd om je nummer over te zetten naar een andere mobiele aanbieder anders verlies je definitief je mobiele nummer. Omdat dit een geautomatiseerd proces is, kan dit niet meer worden teruggedraaid. Ook het eventuele EXTRA tegoed komt hiermee definitief te vervallen en kan niet worden gerestitueerd.
Is je vraag beantwoord?
Het gebruik van de Robin Mobile SIM kaart is toegestaan in alle apparaten die zijn goegekeurd volgens Richtlijn 2008/63/EG. Echter, het gebruik in apparaten anders dan je mobiele telefoon of tablet, kan leiden tot excessief en/of extreem gebruik. Het is dan ook aan te raden de SIM kaart alleen in een mobiele telefoon of tablet te gebruiken. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Het is toegestaan je mobiele telefoon of tablet te gebruiken als HotSpot, ook wel tethering genoemd, wanneer dit uitsluitend voor individueel gebruik is. Je mag je HotSpot en daarmee samenhangende mobiele internetverbinding niet ter beschikking stellen aan derden of delen met andere gebruikers. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
We verstaan hieronder het redelijk en gemiddeld (niet excessief en extreem) gebruik dat mag worden verwacht van je als privépersoon. Dat geldt voor zowel de consumenten als zakelijke producten. Je mag je mobiele telefoon of tablet dus bijvoorbeeld ook niet gebruiken voor commerciële doeleinden, oftewel doorverkopen van de Robin Mobile diensten aan andere mensen. Wat we verstaan onder excessief en/of extreem gebruik van de SIM kaart kun je teruglezen op de pagina Gebruik. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Nee, wij kennen geen kleine lettertjes en er zitten ook geen addertjes onder het gras. Je mag de SIM kaart gebruiken zonder dat je een limiet hebt in aantal MB's, SMS en MINUTEN. Voor het gebruik van de SIM kaart zijn wel spelregels en voorwaarden van toepassing. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Je mobiele internetverbinding is geen vaste internetaansluiting en wij raden je daarom aan je SIM kaart niet te gebruiken in een Wifi- en Mifi-router, modem of dongel als vervanger van een vaste netwerk. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Ja dat kan, echter kan dit eventueel problemen opleveren met mobiel internetten. Je dient dan de APN instellingen voor mobiel internet te wijzigen naar portalmmm.nl en de mobiele internetinstellingen primair toe te wijzen aan de Robin Mobile SIM kaart. Gebruikersnaam en wachtwoord dien je leeg te laten. Hoe je deze toewijzing doet kun je terugvinden in de handleiding van je dual-SIM telefoon.
Is je vraag beantwoord?
Het is helaas niet toegestaan je mobiele internetverbinding op je mobiele telefoon of tablet, langdurig op maximale download aan te hebben staan. Hiermee beperk je mogelijk het gebruik van het mobiele netwerk voor andere gebruikers. Ook excessief en/of extreem gebruik van de SIM kaart is niet toegestaan. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Wisselgesprek stel je in door op je mobiele telefoon eenmalig met de code * 4 3 #  te bellen. Na het bellen met deze code ontvang je op het scherm de melding "voltooid" en kun je vanaf dat moment 2 verschillende inkomende gesprekken ontvangen. Je kunt dan wisselen tussen de 2 gesprekken. Het is helaas niet mogelijk en toegestaan om meerdere uitgaande gesprekken tegelijk te voeren, oftewel conference calls te doen. Wil je wisselgesprek weer uitzetten, bel dan met de code # 4 3 # vanaf je mobiele telefoon.
Is je vraag beantwoord?
Je kan en mag de SIM kaart gebruiken om onbeperkt je mobiel te gebruiken, zonder limiet in MB's, SMS en MINUTEN. De SIM kaart is echter niet geschikt om te gebruiken ter vervanging van je vast netwerk. Hierdoor kan namelijk gemakkelijk excessief en/of extreem gebruik ontstaan. Gebruik de SIM kaart daarom wijs en waar deze voor bedoeld is. Lees alles over het gebruik van de SIM Only kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Wanneer je telefoon geblokkeerd is omdat de 3x de verkeerde PIN code hebt ingetoets, dan kun je je mobiele telefoon ontgrendelen met de PUK code. De PUK code kun je direct terugvinden door in te loggen op je eigen MyRobin omgeving en naar SIM kaart te gaan. Uit veiligheidsoverwegingen staat de PUK code niet vermeld in de app.
Is je vraag beantwoord?
Momenteel zijn er 3 verschillende SIM kaarten die gebruikt worden in mobiele telefoons. Dit zijn een gewone SIM kaart, een micro SIM kaart of een nano SIM kaart. Robin Mobile levert je de zogenaamde triple SIM kaart die direct geschikt is voor alle mobiele telefoons en tablets. Na ontvangst van de SIM kaart dien je deze passend te maken voor je mobiele telefoon of tablet. Klik hier om de aanwijzigen te volgen hoe je je SIM kaart passend kunt maken.
Is je vraag beantwoord?
Je mobiele internetverbinding is geen vaste internetaansluiting en wij raden je daarom aan je SIM kaart niet te gebruiken als vervanger van een vaste netwerk. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Om fraude en misbruik te voorkomen worden telefoongesprekken na 1,5 uur automatisch verbroken. Dit is om te voorkomen dat de telefoonverbinding langdurig en ongecontroleerd openstaat voor het gebruik als babyfoon of de SIM kaart wordt gebruikt als continu openstaande verbinding voor diverse doeleinden, anders dan normale telefoongesprekken. Dit is uiteraard niet toegestaan.
Is je vraag beantwoord?
Je kunt direct een nieuwe SIM kaart bestellen door in je loggen op je MyRobin omgeving en dan naar SIM kaart te gaan. Hier kun je ook de reden opgeven dat je een nieuwe SIM kaart wilt ontvangen. De kosten voor een nieuwe SIM kaart zijn € 4,95 en binnen 2 werkdagen ontvang je de nieuwe SIM kaart in huis. Uiteraard zetten we direct ook je huidige nummer over op de nieuwe SIM kaart. Je ontvangt een zogenaamde triple SIM kaart die geschikt is voor alle soorten mobiele telefoons en tablets.
Is je vraag beantwoord?
De SIM kaart en/of mobiele internetverbinding is voor individueel gebruik en mag niet worden gedeeld met derden of andere gebruikers dan jijzelf. Het is daarom niet toegestaan de SIM kaart en/of mobiele internetverbinding bijvoorbeeld thuis, onderweg of op de camping door derden te laten gebruiken of te delen met andere gebruikers. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Wanneer je mobiele internetverbinding langdurig openstaat op de maximale datasnelheid of wanneer je de mobiele internetverbinding excessief en/of extreem gebruikt, kan het zijn dat je datasnelheid automatisch tijdelijk wordt aangepast. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Helaas is het niet mogelijk om het GRATIS tegoed van de buitenland voordelen op te sparen. Dit komt aan het einde van je periode weer te vervallen en aan elk begin van je nieuwe periode zal je weer nieuwe GRATIS MB’s en sms en belminuten voor het buitenland ontvangen.
Is je vraag beantwoord?
Je kunt niet de GRATIS 100 MB omruilen voor GRATIS minuten of SMS binnen de EU.
Is je vraag beantwoord?
Ja, je krijgt iedere maand de GRATIS buitenland voordelen, ongeacht het product dat je hebt. Aan het begin van iedere periode krijg je de GRATIS buitenland voordelen, zonder dat je daar verder zelf iets voor hoeft te doen.
Is je vraag beantwoord?
De GRATIS buitenland voordelen worden automatisch aan het begin van je betaalde periode toegevoegd. Daar hoef je verder niets voor te doen.
Is je vraag beantwoord?
Nee, dit verloopt helemaal automatisch. Aan het begin van iedere nieuwe periode ontvang je de GRATIS buitenland voordelen. De niet gebruikte MB’s, SMS en MINUTEN uit de vorige periode komen automatisch te vervallen.
Is je vraag beantwoord?
Je hoeft geen EXTRA tegoed te hebben om eerst gebruik te kunnen maken van de GRATIS buitenland voordelen. Wanneer je GRATIS buitenland voordelen bijna op zijn, zal je hier per SMS van op de hoogte worden gesteld. Wanneer je je GRATIS buitenland voordelen helemaal hebt verbruikt, dan dien je EXTRA tegoed aan te schaffen. Kijk hiervoor op de pagina EXTRA tegoed.
Is je vraag beantwoord?
Een overzicht van de bestemmingen waar je 100 minuten per maand gratis naartoe kunt bellen vanuit Nederland, vind je op de pagina GRATIS.
Is je vraag beantwoord?
Een overzicht van de EU-landen waar je gratis 100 MB per maand en 100 MINUTEN/SMS per maand kunt gebruiken, vind je op de pagina GRATIS.
Is je vraag beantwoord?
Ja, je kunt deze GRATIS belminuten ook gebruiken om gebeld te worden terwijl je in de EU bent. Een SMS ontvangen is sowieso altijd gratis in het buitenland.
Is je vraag beantwoord?
Helaas is het niet mogelijk om de GRATIS buitenland voordelen in andere landen te gebruiken die niet genoemd worden op de pagina GRATIS.
Is je vraag beantwoord?
Ja, het is mogelijk om met je GRATIS 100 MINUTEN/SMS per maand binnen de EU te bellen of te sms’en naar een ander land binnen de EU. Bijvoorbeeld om vanuit Frankrijk naar Duitsland te bellen.
Is je vraag beantwoord?
Dit is per land en per mobiele aanbieder in dat land verschillend. Er bestaat geen minimale en maximale datasnelheid wanneer je gebruik maakt van een mobiel netwerk in het buitenland, echter kun je alleen gebruik maken van de 3G netwerken in het buitenland.
Is je vraag beantwoord?
Je krijgt per SMS bericht van ons dat je gratis buitenland voordelen opraken bij 50%, 80% en 100%. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.
Is je vraag beantwoord?
Je kunt het GRATIS tegoed niet zelf inzien. Je krijgt per SMS bericht van ons dat je GRATIS buitenland voordelen opraken bij 50%, 80% en 100%. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.
Is je vraag beantwoord?
De tarieven voor gebruik in het buitenland verschillen per land. Als je GRATIS buitenland voordelen volledig zijn verbruikt, betaal je een laag tarief per minuut, SMS of MB. Ga naar de pagina EXTRA tegoed en daar kun je per land zien wat de tarieven zijn.
Is je vraag beantwoord?
De buitenlandtarieven verschillen per land. Als je naar de pagina EXTRA tegoed gaat, kun je daar per land zien wat de tarieven zijn.
Is je vraag beantwoord?
Je kunt de GRATIS buitenland voordelen niet opsparen, want deze komen telkens aan het einde van je betaalde periode automatisch te vervallen. Aan het begin van iedere nieuwe periode krijg je automatisch weer de gratis buitenland voordelen.
Is je vraag beantwoord?
Er is geen verrekening mogelijk van eventueel niet verbruikte GRATIS MB’s, SMS en MINUTEN. De GRATIS buitenland voordelen komen telkens aan het einde van een betaalperiode te vervallen. Aan het begin van iedere nieuwe periode krijg je automatisch weer de GRATIS buitenland voordelen.
Is je vraag beantwoord?
Controleer eerst of je een van volgende symbolen bovenaan je scherm verschijnt: E (voor EDGE), G (voor 3G) of H of H+ (voor HSPDA). Staat dit er niet, dan heb je geen internetverbinding. Controleer dan je internetinstellingen op je telefoon: 

APN: portalmmm.nl 
Gebruikersnaam: (niet van toepassing)
Wachtwoord: (niet van toepassing) 

Nadat je de instellingen hebt ingevuld, dien je je mobiel opnieuw op te starten. Werkt de verbinding daarna nog steeds niet, klik dan hier als je handmatig de instellingen wil veranderen en kies je mobiele telefoon. Heb je een mobiele telefoon met 4G, zorg dan dat deze altijd uitgeschakeld staat. Mocht het zijn dat mobiel internet nog niet werkt, neem dan gerust even contact met ons op!
Is je vraag beantwoord?
Je dient hiervoor een SMS met het woord "JA" te sturen naar 1300 en je ontvangt direct je instellingen. Deze instellingen dien je te accepteren. Bij sommige mobiele telefoons en smartphones worden de mobiele internetinstellingen niet automatisch overgenomen en dien je deze handmatig in te voeren. Een handige hulp hierbij kun je terugvinden wanneer je hier klikt. 
Is je vraag beantwoord?
Het is mogelijk dat je SIM kaart gedeeltelijk is geblokkeerd en dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voor de hand liggende oorzaak is dat we niet in staat zijn geweest om het bedrag voor de nieuwe periode af te schrijven van je bankrekening en je nog geen betaling hebt gedaan door te reageren op de betalingsherinnering binnen je eigen MyRobin omgeving. Wanneer je inlogt op je eigen MyRobin omgeving en de betaling via iDeal alsnog voldoet, kun je binnen 20 minuten weer volledig onbezorgd gebruikmaken van je SIM kaart voor een nieuwe maand.
Is je vraag beantwoord?
Het kan voorkomen dat je mobiele internet traag is of zelfs helemaal niet werkt. Dit komt veelal door problemen in je mobiele telefoon maar is ook snel op te lossen. We willen je dan vragen om je telefoon helemaal uit te zetten, eventueel de SIM kaart te verwijderen, en na 10 minuten de SIM kaart weer terug te plaatsen en je mobiele telefoon weer geheel op te starten. Heeft dit niet gewerkt, dan kun je ook je APN checken. Deze dient op portalmmm.nl te staan. Wanneer je dit aangepast hebt dan graag je telefoon opnieuw opstarten om de instellingen op te slaan. Grote kans dat dit de problemen met mobiel internet oplost. Mocht dat nog altijd niet het geval zijn, neem dan gerust contact op met de klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Soms worden bij het plaatsen van de SIM kaart in de mobiele telefoon of tablet niet altijd automatisch de instellingen voor mobiel internet opgeslagen. We kunnen je dan eventueel de instellingen in stappen via mail toesturen. Je dient hiervoor contact met ons op via de klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Jazeker, je kunt met je huidige product altijd tijdelijk upgraden naar 4G in stappen van een week met de unieke “NEED 4 SPEED” service. Per week kost de “NEED 4 SPEED” upgrade € 4,95. De maximale datasnelheid is dan 15,0 Mbps.
Is je vraag beantwoord?
Ja, dit kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week direct zelf regelen vanuit je MyRobin omgeving of vanuit de Robin Mobile app bij “NEED 4 SPEED”. Dit is geheel geautomatiseerd en wanneer je de betaling van € 4,95 met iDEAL hebt voldaan zal het na 20 minuten al helemaal werken. Het is aan te bevelen om na deze 20 minuten je mobiele telefoon opnieuw op te starten.
Is je vraag beantwoord?
Helaas is dit niet mogelijk. De enige manier om tijdelijk naar 4G te gaan is om de betaling voor “NEED 4 SPEED” te voldoen via iDEAL vanuit je MyRobin omgeving of vanuit de Robin Mobile app.
Is je vraag beantwoord?
Ja, dat geldt voor alle producten dus het maakt niet uit welk product je hebt, je kunt altijd tijdelijk upgraden naar 4G in stappen van een week met de unieke “NEED 4 SPEED” service. Per week kost de “NEED 4 SPEED” upgrade € 4,95. Wanneer je NEED 4 SPEED aanschaft bij Robin Entree en Robin Junior, dan wordt de datasnelheid verhoogd naar maximaal 3,6 Mbps. Bij Robin Super Snel 4G wordt je datasnelheid verhoogt naar maximaal 15,0 Mbps en bij Robin Pijl Snel 4G wordt de datasnelheid verhoogd naar maximaal 25,0 Mbps. 
Is je vraag beantwoord?
Het 4G netwerk staat voor hoge snelheid en heeft een minimale downloadsnelheid van 15,0 Mbps. Technisch is het niet mogelijk om voor Robin Entree, Robin Junior, Robin Gewoon Snel, een lagere datasnelheden dan 15,0 Mbps in te regelen op het 4G netwerk. Volledig overstappen naar 4G is uiteraard wel mogelijk door een upgrade naar het product Robin Super Snel 4G of Robin Pijl Snel 4G. Maar je kunt ook gewoon je huidige product behouden en per week een upgrade naar 4G aanschaffen met “NEED 4 SPEED" als je dit zou willen.
Is je vraag beantwoord?
Als je de upgrade “NEED 4 SPEED” naar 4G hebt gedaan, dien je inderdaad je toestel, 20 minuten nadat je de iDEAL betaling gedaan hebt, even opnieuw op te starten. Let er wel op dat enerzijds je toestel geschikt moet zijn voor 4G en anderzijds dat je 4G ook hebt ingeschakeld bij de instellingen voor Mobiel Netwerken in je telefoon.
Is je vraag beantwoord?
Op het 4G netwerk is de maximale downloadsnelheid 25,0 Mbps en de maximale uploadsnelheid is 2,0 Mbps.
Is je vraag beantwoord?
Momenteel ligt de gemiddeld haalbare downloadsnelheid op 4G in Nederland op ruim 25,0 Mbps. Robin Mobile biedt een maximale downloadsnelheid van 25,0 Mbps aan die in veel gevallen ook daadwerkelijk gehaald wordt.
Is je vraag beantwoord?
KPN heeft momenteel de meest geavanceerde mobiele netwerken in Nederland en ook hebben deze netwerken een uitstekende dekking. Je kunt dit ook bekijken op http://www.coveragechecker.nl. Daar kun je je postcode invullen en zien hoe de dekking van het 3G netwerk en 4G netwerk bij jou in de buurt is.
Is je vraag beantwoord?
Je mobiele internetverbinding is geen vaste internetaansluiting en wij raden je daarom aan je SIM kaart niet te gebruiken in een Wifi- en Mifi-router, dongel of modem en/of als vervanger van een vaste netwerk. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
De SIM kaart van Robin Mobile is niet geschikt om gebruikt te worden ter vervanging van een vast netwerk of TV aansluiting. Daar is het 4G mobiele netwerk namelijk niet voor bedoeld en op berekend. Voor TV kun je het beste gebruik maken van Digitenne voor € 12,50 per maand. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Het 4G netwerk van KPN werkt op de frequenties 800 Mhz, 900 Mhz, 1800 Mhz 2100 Mhz en 2600 Mhz of een combinatie daarvan, wat door alle mobiele telefoons met 4G mogelijkheid die in Nederland zijn gekocht, wordt ondersteund. Heb je je mobiele telefoon in het buitenland gekocht dan kan het zijn dat bepaalde 4G frequenties niet door je mobiele telefoon worden ondersteund.  
Is je vraag beantwoord?
Wanneer je je mobiele telefoon in Nederland hebt gekocht en 4G wordt ondersteund op je mobiele telefoon, dan zal het helemaal gaan werken. Wanneer je je mobiele telefoon in het buitenland gekocht hebt, dan kan het zijn dat bepaalde frequenties van het 4G netwerk niet worden ondersteund. Dit kun je niet aanpassen bij de instellingen. Check hier of je mobiele telefoon geschikt is voor 4G.
Is je vraag beantwoord?
Je mobiele internetverbinding is geen vaste internetaansluiting en wij raden je daarom aan je SIM kaart niet te gebruiken in een Wifi- en Mifi-router, modem of dongel als vervanger van een vaste netwerk. Lees alles over het gebruik van de SIM kaart op de pagina Gebruik. En heb je nog meer vragen, twijfel dan niet om deze te stellen aan de Klantenservice.
Is je vraag beantwoord?
Of je toestel geschikt is voor 4G kun je eventueel teruglezen in de handleiding van je mobiele telefoon of bij de specificaties van je telefoon. Momenteel heeft 40% van alle mobiele telefoons de mogelijkheid voor 4G. Check hier of je toestel geschikt is voor 4G.
Is je vraag beantwoord?
Jazeker, dat is geen enkel probleem. Je kunt je product maandelijks aanpassen als je dit wilt. Je stuurt hiervoor even een mail naar klantenservice@robinmobile.nl onder vermelding van je mobiele nummer + PUK code en dan maken we dit direct voor je in orde.
Is je vraag beantwoord?
Je kunt heel eenvoudig een "NEED 4 SPEED” upgrade doen door in te loggen op je MyRobin omgeving of de Robin Mobile app. Daar tref je een knop "NEED 4 SPEED” aan. Hier kun je aangeven voor hoeveel weken je tijdelijk "NEED 4 SPEED” wilt aanschaffen. Je kunt nooit méér weken “NEED 4 SPEED” aanschaffen dan dat je betaalde periode voor je gewone loopt. Daarmee voorkom je dat je onnodig extra kosten maakt. Betalen voor "NEED 4 SPEED”  doe je eenvoudig en direct met iDEAL.
Is je vraag beantwoord?
Ja dat kan. Heeft je toestel alleen de mogelijkheid om van het 3G netwerk gebruik te maken, dan kun je ook met NEED 4 SPEED je datasnelheid upgraden. Je maximale downloadsnelheid zal dan 8,2 Mbps zijn. Is je toestel wel geschikt voor gebruik van het 4G netwerk, dan ontvang je na de aanschaf van een NEED 4 SPEED upgrade een maximale downloadsnelheid van 15,0 Mbps. 
Is je vraag beantwoord?
Ja dat kan. Met Robin Entree en Junior krijg je na de aanschaf van je NEED 4 SPEED upgrade een maximale downloadsnelheid van 3,6 Mbps via het 3G netwerk.  
Is je vraag beantwoord?
Ja, dat klopt. KPN heeft in de afgelopen jaren ook veel upgrades gedaan op het 3G netwerk. Hierdoor is het mogelijk dat je een H of H+ symbool in je scherm ziet staat. De H staat voor HSDPA en wordt ook wel 3,5G genoemd. Je hebt dan dus zelfs een nog betere kwaliteit dan het traditionele 3G netwerk.
Is je vraag beantwoord?
Voicemail is het digitale antwoordapparaat van je mobiele telefoon. Met voicemail kun je berichten beluisteren, een persoonlijke welkomstboodschap inspreken en persoonlijke instellingen invoeren en wijzigen. Voicemail staat standaard aan, ook als je mobiele telefoon uitgeschakeld is. Als er een bericht op je voicemail is ingesproken, ontvang je een melding via een SMS bericht. Beluisterde berichten worden opgeslagen en 72 uur bewaard. Niet beluisterde berichten worden ook 72 uur bewaard. Het ontvangen van voicemailberichten in Nederland is gratis. Ook het beluisteren van voicemailberichten is GRATIS in Nederland. Voor het beluisteren in het buitenland betaal je zowel voor het ontvangen als voor het beluisteren van voicemailberichten kosten. Voor meer informatie over voicemail kun je ook naar de pagina SIM kaart gaan.
Is je vraag beantwoord?
Bel 1 2 3 3 en volg de aanwijzingen in het menu om je persoonlijke boodschap en je PIN code in te stellen. Een persoonlijke boodschap geeft bellers de zekerheid dat ze de juiste persoon hebben gebeld. Zonder deze persoonlijke boodschap horen bellers slechts het telefoonnummer dat ze hebben gebeld. Met een PIN code kun je de berichten beluisteren vanuit het buitenland of vanaf een andere telefoon. Voor uitgebreide informatie over hoe je voicemail in te stellen kun je gaan naar de pagina SIM kaart.
Is je vraag beantwoord?
Bel voor het beluisteren van je voicemail berichten 1 2 3 3. Vanaf een andere telefoon: bel 06 1200 1233. Hiervoor heb je de ingestelde PIN code nodig. Voor het beluisteren van voicemail in het buitenland bel je +316 1200 1233. Vanaf een vaste telefoon in het buitenland bel je ook +316 1200 1233. Hiervoor heb je de PIN code nodig, die je van tevoren in Nederland hebt ingesteld.Voor meer informatie over voicemail kun je ook naar de pagina SIM kaart gaan.
Is je vraag beantwoord?
Bel 1 2 3 3 en kies in het hoofdmenu optie 2 (welkomstboodschappenmenu). Kies vervolgens optie 4 (afwezigheidsmelding). Spreek een tekst in waarin je aangeeft dat je voicemail uitstaat. Bellers krijgen geen piep meer na dit bericht en kunnen geen voicemailbericht achterlaten. Toets 2 om de afwezigheidsmelding aan te zetten.
Is je vraag beantwoord?
Bel gratis 1 2 3 3 9 en binnen enkele seconden staat je voicemail helemaal uit. Wil je toch weer gebruik maken van je voicemail? Bel dan naar 1 2 3 3 1  en binnen enkele seconden is je voicemail weer beschikbaar. Voor meer informatie over voicemail kun je ook naar de pagina SIM kaart gaan.
Is je vraag beantwoord?
Bel 1 2 3 3 1 en je voicemail is binnen enkele seconden weer beschikbaar. Voor meer informatie over voicemail kun je ook naar de pagina SIM kaart gaan.
Is je vraag beantwoord?
Ja, dit is mogelijk. De keuzeopties zijn Engels en Nederlands en je kunt dit aanpassen door vanaf je mobiele telefoon te bellen naar 1 2 3 3 en het instellingenmenu te doorlopen.
Is je vraag beantwoord?

Géén verrassingen

Nooit meer buiten je bundel gaan!
Hulp nodig?
Klik hier voor de Robin Live Chat
×